استارت رسیدن به جام‌ جهانی مقابل حریف دلخواه!

اقتصاد ایران: تیم‌ ملی فوتبال ایران در اولین دیدارش در دور سوم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل قرقیزستان صف‌آرایی خواهد کرد.

ایسنا: تیم‌ ملی فوتبال ایران در اولین دیدارش در دور سوم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل قرقیزستان صف‌آرایی خواهد کرد.

تیم‌ملی در آغاز دور سوم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (پنجشنبه) به میزبانی ورزشگاه فولادشهر و با قضاوت یوسوکه آراکی از قرقیزستان پذیرایی خواهد کرد. شاگردان امیر قلعه‌نویی بی‌دردسر به دور نهایی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا راه پیدا کرده‌اند و تقابل با قرقیزستان استارت یوزها برای رسیدن جام‌ جهانی خواهد بود.

در نقطه مقابل تیم ملی قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ نمایش جالبی داشت. قرقیزها برای نخستین بار به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا رسیده‌ و فرصت رزرو مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی دنیا در اختیار دارند.

نگاهی به تقابل‌های ایران و قرقیزستان در طول تاریخ از سنگینی کفه ترازو به سمت یوزها حکایت دارد. دو تیم تاکنون چهار بار مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که حاصل آن چهار برد برای ایران بوده است. از مجموع ۲۳ گل رد و بدل شده، ۲۱ گل از آن ایران و سهم قرقیزها تنها دو گل بوده است.

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی برابر قرقیزستان گفت: هر لیستی که اعلام بشود یکسری انتقادات (به دنبال) دارد. سعی کردیم جوانگرایی را انجام دهیم تا در آینده پشتوانه تیم ملی باشند. تغییرات باید با شیب ملایم باشد تا هم نتیجه‌گرا باشد و هم آن جوانان آسیب نبینند. اگر با تغییرات نتیجه نگیریم اولین کسانی که ضرر می‌کنند جوانان هستند. ما با آنالیز کامل این لیست را انتخاب کردیم و ساعت‌ها وقت گذاشتیم ... ممکن است اشتباه هم داشته باشیم اما در تیم ملی روی همه باز است. برای من سن یک عدد است. بعضی جوانان را بها می‌دهیم تا جایگزینان خوبی باشند. بازی خوب و نتیجه خوب و در کنارش جوانگرایی باید باشد. اگر نتیجه نگیریم همان‌هایی که انتقاد می‌کردند چرا جوانگرایی نمی‌کنید، می‌گویند چرا نتیجه نگرفتید. پس ما کار خودمان را می‌کنیم. انتقادات را می‌پذیریم چون باعث پیشرفت ما خواهد شد. آنهایی که از ما انتقاد می‌کنند برخی‌شان مشاور ما هستند.

قلعه‌نویی همچنین گفت: سیستم فوتبال بازی نمی‌کند. نفر است که فوتبال بازی می‌کند. این نگرش کادر فنی است که چه مدلی فوتبال بازی کنند. نگرش من فوتبال تهاجمی است. تیم‌های من آمار گلزنی خوبی داشتند. سیستم ما شناور و هجومی‌ است؛ هر چند که ضرر هم کردیم ... من نمی‌توانم نگرشم را تغییر بدهم چون مردم فوتبال هجومی را دوست دارند. جام ملت‌های آسیا نشان داد که تیم‌های حاضر در تورنومنت کافا ضعیف نبودند. اگر بازیکنان همه وجود خود را در زمین نگذارند با آنها برخورد خواهم کرد. به دنبال این هستیم که دل‌ مردم را شاد کنیم. آقای علی دایی، در بازی ایران و بحرین مصدوم شد و اولین نفر من بالای سر او رفتم و دیدم که او ۷۰ دقیقه با مصدومیت بازی کرد. بازیکنان من نیز با انگیزه کار می‌کنند.

استارت رسیدن به هفتمین جام‌ جهانی مقابل حریف دلخواه!

به گزارش ایسنا، مهدی طارمی در نشست خبری پیش از دیدار با قرقیزستان اظهار داشت: هیچ بازی‌ای آسان نیست. صحبت‌های برخی در مورد اینکه باید با یک‌ دست و یک پا صعود کنیم، درست نیست. رویه صعود به جام جهانی آسان نشده است. پتانسیل داریم و می‌توانیم چند دوره به جام جهانی برویم. اکنون نیز اولویت صعود است. با وجود قطر، قهرمان جام ملت‌ها، امارات با برنامه، ازبکستان رو به پیشرفت و قرقیزستان و کره شمالی کار ما آسان نیست. کار پیش رو را کوچک ندانیم. قبلا چند دوره یک بار به جام جهانی می‌رفتیم. کار سخت است. قرقیزستان را آنالیز کرده‌ایم. در دفاع خوب و منتظر ضدحملات هستند. این تیم را دست کم نمی‌گیریم و بازی سختی داریم. برای ارائه بهترین عملکرد به زمین می‌رویم تا با نتیجه خوب دل مردم را شاد کنیم. قول می‌دهم من و همه بازیکنان کم‌کاری نمی‌کنیم و دنبال چیزهای دیگری نیستیم.

او یادآور شد: اینجا هستم تا با افتخار به تیم ملی کمک کنم. تمام توانم را می‌گذارم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم تا در نهایت دل مردم را شاد کنیم. با انگیزه کامل به زمین می‌آییم زیرا در غیر این صورت امیر قلعه‌نویی در جلسه فنی فقط ما بازیکنان بزرگ را نابود می‌کند. (با خنده) به همین خاطر باید بیشتر تلاش کنیم.

تیم ملی فوتبال ایران پس از رویارویی با قرقیزستان باید به امارات سفر کند و با تیم ملی این کشور روبه‌رو شود. این مسابقه ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه سه‌شنبه ۲۰ شهریور در کرانه جنوبی خلیج فارس برگزار خواهد شد. قطر، ازبکستان و کره شمالی دیگر تیم‌های گروه A‌ دور سوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ