افسردگی عامل شروع به مصرف سیگار الکترونیکی در نوجوانان

اقتصاد ایران: یک نظرسنجی از نوجوانان استرالیایی نشان می‌دهد افرادی که علائم افسردگی را تجربه می‌کنند، دو برابر با خطر شروع به مصرف سیگار الکترونیکی روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، «امیلی استوکینگز»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه سیدنی، گفت: «در کوتاه مدت، نیکوتین ممکن است احساس اضطراب و استرس را کاهش دهد و جوانان ممکن است به سراغ سیگارهای الکترونیکی به عنوان مکانیزم مقابله بروند.»

استوکینگز گفت: «صرف نظر از اینکه آیا بیماری روانی بر سیگار تأثیر می‌گذارد یا برعکس، واضح است که اگر می‌خواهیم از شروع استفاده از سیگارهای الکترونیکی جلوگیری کنیم، باید به سلامت روان نیز توجه کنیم.»

این مطالعه سلامت روانی و میزان مصرف بیش از ۵۰۰۰ دانش‌آموز سال هفتم و هشتم (حدود ۱۲ تا ۱۳ سال) را از ۴۰ مدرسه در نیو ساوت ولز، کوئینزلند و استرالیای غربی بررسی کرد.

حدود ۸.۳ درصد گفتند که از سیگارهای الکترونیکی استفاده کرده اند.

این مطالعه نشان داد در مقایسه با کودکانی که سطح استرس پایینی دارند، افرادی که سطح استرس متوسطی دارند، ۷۴ درصد بیشتر احتمال دارد که به سیگار الکترونیکی روی بیاورند و آنهایی که سطح استرس بالایی دارند، ۶۴ درصد بیشتر احتمال دارد که این سیگار را بکشند.

استفاده از سیگار الکترونیکی در میان نوجوانانی که سلامت روان شأن را پایین ارزیابی می‌کردند در مقایسه با افرادی که آن را بالا ارزیابی می‌کردند، ۱۰۵ درصد بیشتر بود.

تحقیقات بیشتری برای درک رابطه پیچیده بین سلامت روان و مصرف سیگار الکترونیکی مورد نیاز است، با این حال این یافته‌ها نیاز فوری به رویکردهای پیشگیری و مداخله زودهنگام، برای حمایت از سلامت و رفاه کوتاه‌مدت و بلندمدت را برجسته می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ