استفاده از تایر مستهلک برای ساخت کفش!

اقتصاد ایران: شرکت آمریکایی تردرا (Trederra LLC) به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه مت‌مارکت (MatMarket LLC) اعلام کرد تامین مواد اولیه شرکت سوئیسی راهکارهای بازیافت تایر (Tyre Recycling Solutions)‌ یا به اختصار TRS را انجام خواهد داد.

کمپانی سوئیسی پودر لاستیکی به نام سی‌تی-۵۰ یا « CT-۵۰» را دریافت خواهد کرد که به واسطه فناوری اختصاصی پالس آب خالص‌سازی شده است.

در این فناوری از سیستم‌های واترجت برای پاشش با فشار بالای آب استفاده می‌شود تا سطح لاستیک از فلز و فیبرهای سنتتیک جدا شود. برای اجرای این تعهد شرکت تردرا کارخانه‌ای در آسیا احداث خواهد کرد تا زنجیره تامین خود را گسترش داده و از سوی دیگر شرکت سوئیسی نیز متعهد شده که از این مواد در صنعت ساخت پاپوش‌ها و کفش‌های صنعتی استفاده کند.

آمیزه استفاده‌شده برای ساخت این مواد اولیه شامل ۶۷درصد مواد بازیافتی خواهد بود که باعث کاهش کیفیت محصول نهایی نمی‌شود و عمر آنها نیز تضمین شده است.

در واقع تزریق این مواد اولیه جدید دقیقا مطابق با زنجیره تامی سابق شرکت‌ها انجام می‌شود و همچنین می‌توان با درنظر گرفتن ترکیب ۴۰درصدی از همین مواد به سراغ افزایش تنوع محصولات نهایی رفت.

تونی مارینو، مدیرعامل شرکت تردرا گفت: « مشارکت بین تردرا و TRS مسیر جدیدی را برای پایداری در صنعت کفش باز خواهد کرد. ما از همکاری با شرکتی که پایداری و نوآوری را در خط مقدم ماموریت خود در صنعت لاستیک قرار می‌دهد، هیجان‌زده هستیم. این همکاری به ما امکان می‌دهد راه‌حلی مقیاس‌پذیر و مقرون‌به‌صرفه ارائه دهیم که برای بسیاری از برندها قابل دسترسی است.»

از سوی دیگر سونیا مگره، مدیر بخش عملیات‌های «COO» شرکت راهکارهای بازیافت تایر گفت: «مشارکت ما با تردرا نشان‌دهنده یک گام مهم و روبه‌جلو در نشان دادن پتانسیل مواد پایدار در صنایع اصلی است.»

تردرا راهکارهای لاستیکی بازیافتی مواد پایدار را برای بازار کفش ارائه می‌دهد.

تامین این مواد به کارخانه‌های صنعت کفش کمک می‌کند که به سطح بالاتری از پایداری و حفاظت از محیط‌زیست برسند و در عین حال دوام کفش‌هایشان را افزایش دهند.

گروه مت‌مارکت که در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده، شرکت مادر و سکوی تولید و عرضه محصولات و برندهای نوآورانه است که راهکارهای پایدار را برای صنایع کفش، دستکش و پوشاک با کارآیی بالا به ارمغان می‌آورد.

دفتر مرکزی مت مارکت در پورتسموث از ایالت نیوهمشایر آمریکا مستقر است و دارای دفاتر دیگری در پورتلند، از ایالت اورگان، شهر هنگ‌کنگ چین، کره، سنگاپور و ویتنام است.

شرکت راهکارهای بازیافت نیز در سال ۲۰۱۳ در سوئیس با هدف امکان بازیافت پایدار مواد موجود در لاستیک‌های ضایعاتی تاسیس شد. TRS فناوری‌های اختصاصی سوئیس را برای پردازش لاستیک‌های مستهلک توسعه داده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ