اصرار نتانیاهو بر ادعاهای پیشین خود در مورد محور فیلادلفیا

اقتصاد ایران: بنیامین نتانیاهو در سخنان امروز خود همچنان بر طرح ادعا در مورد گذرگاه فیلادلفیا به عنوان دستاویزی برای ادامه جنگ غزه، پافشاری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی عوام فریبانه تلاش کرد حماس را مسئول هلاکت ۶ نظامی اسیر اسرائیلی در غزه معرفی کند. این در حالی است که بسیاری از سیاستمداران غربی و صهیونیستی از جمله جو بایدن رئیس جمهور آمریکا معتقدند که کارشکنی‌های نتانیاهو مانع رسیدن به توافق آتش بس و آزادی این اسرا شده است.

وی در این اظهارات بر مواضع خود در مورد تحت کنترل داشتن گذرگاه فیلادلفیا تاکید کرده و مدعی شد که این گذرگاه به منبعی برای قاچاق سلاح برای گروه‌های مقاومت در غزه تبدیل شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این سخنان همچنان به بزرگنمایی مطالبات خود درباره این گذرگاه ادامه داد و تلاش کرد آن را به عناون مانعی اساسی در روند رسیدن به آتش بس در غزه و تبادل اسرا نگه دارد، چرا که رسیدن به توافق و آتش بس در غزه می‌تواند به حیات سیاسی وی پایان دهد.

وی مدعی شد که اهداف تل‌آویو از بین بردن قدرت حماس و آزادی اسرا است تا حماس نتواند تهدیدی برای اسرائیل باقی بماند و این موضوع تنها از طریق تحت کنترل داشتن گذرگاه فیلادلفیا امکان‌پذیر است.

نتانیاهو گفت که اگر اسرائیل از این گذرگاه خارج شود، دیگر نمی‌تواند کنترل آن را در اختیار بگیرد. لذا حتی در مدت ۴۲ روزه موجود در توافق نیز اسرائیل از این گذرگاه عقب نشینی نخواهد کرد.

وی مدعی شد که حماس با انتشار تصاویر و فیلم‌های مربوط به اسرای صهیونیست به دنبال جنگ روانی و افزایش فشار روانی بر جامعه صهیونیستی است و تا زمان رسیدن به تضمینی برای عدم تکرار حملات مشابه هفتم اکتبر، جنگ در غزه متوقف نخواهد شد.

نتانیاهو که به نظر می‌رسد خارج از واقعیت‌های میدانی عرصه جنگ به سر می‌برد، در پایان سخنانش مدعی شد که اسرائیل بیش از پیش به پیروزی در جنگ نزدیک می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ