تاکید اردوغان و السیسی بر توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

اقتصاد ایران: عبدالفتاح السیسی که در سفری تاریخی به ترکیه سفر کرده است، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رجب طیب اردوغان شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری الجزیره، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که امروز در سفری رسمی به آنکارا سفر کرده است، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رجب طیب اردوغان همتای ترک خود حاضر شد.

‌دو طرف در این کنفرانس مطبوعاتی خواستار آتش بس فوری در غزه و توقف تنش آفرینی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری شدند.

اردوغان در این کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که با مصر در تمامی زمینه‌ها همکاری خواهد کرد و به دنبال تقویت مناسبات با این کشور خواهد بود.

وی ادامه داد که در مذاکرات انجام شده مسائل منطقه‌ای از جمله اوضاع در غزه را با رئیس جمهور مصر مورد بحث و تبادل نظر قرار داده است.

رئیس جمهور ترکیه افزود که اولویت کنونی توقف جنایت‌ها در غزه و رسیدن به آتش بس است. اسرائیلی‌ها هزاران تن بمب بر سر مردم غزه فرود می‌آورند تا شاید بتوانند آن را تسلیم کنند، اما از شکستن اراده آنها ناتوان هستند.

وی به ترور شهید اسماعیل هنیه نیز اشاره و تاکید کرد که آنکارا به تلاش‌ها برای محاکمه مسئولان اسرائیلی نسبت به ارتکاب جنایت‌ها در غزه ادامه می دهد.

اردوغان خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی مانع از ورود کمک‌ها به غزه می شود و این یک جنایت دیگر است که به مجموعه جنایت‌های صهیونیست‌ها اضافه می‌شود.

رئیس جمهور ترکیه گفت که سیاست‌های کابینه نتانیاهو منطقه را به سمت شرایطی خطرناک سوق می‌دهد.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر نیز در این دیدار نشست استراتژیک و عالی رتبه میان دو طرف را نشان دهنده تمایل دو کشور برای تقویت همکاری‌ها دانست و تاکید کرد که بحران‌های منطقه‌ای تاکیدی بر اهمیت هماهنگی و همکاری بین مصر و ترکیه است.

وی ابراز داشت که سیاست‌های دو طرف در مورد آتش بس فوری در غزه و تحقق آرمان‌های ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل با هم تطابق دارد و مصر نیز خواستار آتش بس فوری در غزه و توقف تنش آفرینی‌های اسرائیل در کرانه باختری است.

السیسی اعلام کرد که در این نشست اهمیت هماهنگی و همکاری میان مصر و ترکیه به ویژه در زمینه کمک‌های انسانی بررسی شد. علاوه بر اینکه اوضاع سودان و شاخ آفریقا نیز مورد بررسی قرار گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ