وعده بزرگ کوالکام: پردازنده‌های اسنپدراگون ایکس وارد کامپیوترهای رومیزی پرقدرت می‌شوند

اقتصاد ایران: مدیرعامل کوالکام وعده داد که تا پایان سال ۲۰۲۴ نسخه‌ی اسنپدراگون ایکس برای کامپیوترهای رومیزی را عرضه کند.

کوالکام در نمایشگاه IFA 2024 اعلام کرد که به‌زودی پردازنده‌های اسنپدراگون ایکس برای اولین‌بار به کامپیوترهای رومیزی با عملکرد بالا قدرت خواهند داد.

اطلاعات زیادی درباره‌ی کامپیوترهای رومیزی مجهز به پردازنده‌ی کوالکام وجود ندارد؛ اما به‌نظر می‌رسد که باید منتظر رقیبی جدی برای مدل‌های پرچم‌دار پردازنده اینتل و AMD باشیم.

به‌گزارش ویندوزسنترال، کوالکام در کنفرانس خبری امروز خود در نمایشگاه ایفا، پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون ایکس پلاس هشت‌هسته‌ای را معرفی کرد که وارد لپ‌ تاپ‌ های اقتصادی با قیمت پایه‌ی ۸۰۰ دلار خواهد شد.

کوالکام در بخش دیگری از کنفرانس خود درباره‌ی موفقیت‌های اسنپدراگون ایکس توضیح داد و امتیاز بنچمارک‌‌های آن را با پردازنده AMD و اینتل مقایسه کرد و شرکای اصلی خود را به صحنه آورد. کوالکام افزود که نسخه‌ی آرم گوگل درایو تا پایان ۲۰۲۴ به لپ‌تاپ‌های مجهز به اسنپدراگون ایکس خواهد آمد که خبر بزرگی است.

مقالات مرتبط
  • گوگل درایو به‌زودی وارد نسخه آرم ویندوز می‌شود
  • کامپیوترهای هوش مصنوعی جدید ایسوس در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۴ معرفی شدند

به‌گفته‌ی کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، این شرکت می‌خواهد قیمت لپ‌ تاپ‌ های مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون را در سال ۲۰۲۵ به کمتر از ۷۰۰ دلار برساند. وی گفت که نسخه‌ی اسنپدراگون برای دسکتاپ را به‌زودی عرضه خواهد کرد.

تا به این لحظه، پردازنده‌های اسنپدراگون ایکس عمدتاً در لپ‌تاپ‌ها استفاده شده‌اند. تنها استثنا، برد توسعه‌‌ی Snapdragon است که از پردازنده ۱۲ هسته‌ای ایکس الیت استفاده می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ