امروز جهانی شدن شعار استکبارستیزی مرهون تلاش امام رضا(ع) است

اقتصاد ایران: قم-معاون فرهنگی اداره‌ تبلیغات اسلامی قم گفت:امام رضا(ع) درزمان خودحقیقت دین اسلام وسایر ادیان را برای همگان آشکارکردندو براثر تلاش‌های ایشان امروز استکبارستیزی به تفکری جهانی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رسول ابوالقاسمی ظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دوره امام رضا (ع) دوره توجه به ادیان بود؛ یعنی امام رضا (ع) به حقیقت محض همه ادیان توجه کرده و آنها را استخراج کردند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد: علی‌رغم اینکه حاکم وقت به دنبال تکثرگرایی بود و با همین نگاه تکثرگرایی زمینه را برای مباحثات و مناظرات علمی فراهم کرد، امام هشتم مثل همیشه از دل این بحران یک فرصت و یک زمینه بسیار عالی را ایجاد کردند و حقیقت دین و حقیقت توحید و حقیقت محض همه ادیان را به رخ کشیدند و ارتباط اسلام با دیگر ادیان و انحرافات آن دوره را برای همگان نشان دادند.

وی تصریح کرد: بر اثر همین فعالیت‌های امام رضا (ع) بسیاری از مردم که دین دیگری داشتند، مسلمان شدند و به حقیقت اسلام اعتراف کردند؛ وقتی این فریاد، نگاه و توجه به‌وسیله یک قدرت تفکری جهانی شود، قطعاً همه دل‌ها و همه نگاه‌ها را متوجه صاحب این افکار می‌کند که حقیقت تشیّع نیز همین است.

ابوالقاسمی ابراز کرد: امام رضا (ع) دروازه شیعه است؛ پس از دوران امامت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) شیعه فرقه جدیدی پیدا نکرده است؛ همه آنهایی که شیعه امام رضا (ع) هستند، پس از ایشان نیز تا به امام‌زمان (عج) مقلد امامان شیعه‌اند و شیعه اثنی‌عشری محسوب می‌شوند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، تشیع به این قدرت رسیده که تفکری جهانی شود و توانسته حرف اصیل توحیدی و الهی خود را به دست گرفته و به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کند؛ اینجاست که دل‌ها متوجه حرکت مهم امام رضا (ع) خواهد شد و کم‌کم همه آنهایی که دنبال حقیقت محض هستند، به این دروازه اثنی‌عشری شیعه توجه می‌کنند.

وی عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و توجهی که به این کانون محبت اهل‌بیت (ع) یعنی امام رضا (ع) در ایران شده است، قطعاً آن شعارهای انقلاب اسلامی از جمله شعار استکبارستیزی، مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم امروز جهانی شده و نگاه‌ها و دل‌ها را به مرکز حقیقی این شعارها که وجود نازنین امام رضا (ع) است متوجه می‌کند.

ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: وقتی به دنبال حقیقت و عشق به اهل بیت (ع) در بین این مردم انقلابی و مردم ظلم‌ستیز می‌گردیم، منشأ آن را قلب ایران و حرم حضرت رضا (ع) می‌بینیم و اینجا دیگر فرقی نمی‌کند صاحب چه دینی باشی؛ وقتی با زبان انسانیت و محبت متوجه شوی که باید با ظالم مبارزه کرد، به منشأ این عقیده متوجه خواهی شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ