حضور گردشگران خارجی در کشور ابزار مبارزه با تبلیغات منفی دشمن است

اقتصاد ایران: رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سفر به ترکیه گفت: حضور گردشگران خارجی در ایران بهترین وسیله برای بی‌اثر کردن تبلیغات منفی رسانه‌های استکباری علیه جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برای دیدار با مقامات ترکیه به این کشور سفر کرد. محور اصلی این سفر، تقویت روابط فرهنگی میان ایران و ترکیه و پیگیری توافقات سال فرهنگی دو کشور است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در استانبول نیز حضور خواهد یافت و در آنجا، تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان ارسیکا امضا خواهد شد.

در این سفر، حمید مصطفوی مدیر کل مبادلات فرهنگی و سازمان‌های بین‌المللی و حسین دیوسالار دبیر شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور را همراهی می‌کنند.

ایمانی پور صبح امروز چهارشنبه ۱۴ شهریور با محمدنوری ارسوی وزیر فرهنگ و گردشگری در وزارت فرهنگ و توریسم و گردشگری دیدار و گفتگو کرد.

محمدنوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در ابتدای این دیدار ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و وزیر امور خارجه و دیگر مقامات جمهوری اسلامی در حادثه سقوط هلیکوپتر بر یاد و خاطره آن بزرگواران تأکید کرد و گفت: روابط ایران و ترکیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از اینکه ایران همواره در کنار ترکیه بوده تشکر می کنم. همچنین همکاری‌های ایران در زلزله ۶ فوریه ۲۰۲۳ ترکیه، نشان دهنده عمق روابط دو کشور دانست.

وزیر فرهنگ وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با تاکید بر اینکه سال ۲۰۲۵ سالی خواهد بود که شاهد پیشرفت‌های ویژه در روابط فرهنگی دو کشور خواهیم بود بر لزوم شروع به کار کمیته‌های تخصصی و فنی دو کشور تاکید کرد و افزود: اولین جلسه کارگروه فنی سال فرهنگی ۲۰۲۵ در ۲۷ آگوست ماه جاری در ۲۷ آگوست اولین جلسه آنلاین برگزار شده است.

وزیر فرهنگ ترکیه در ادامه با اشاره به اینکه در ماه‌های سپتامبر هیئت‌های فرهنگی و فنی متشکل از هنرمندان و مسئولان دو کشور در هر در ایران و ترکیه دیدارهایی با یکدیگر خواهند داشت، گفت: آمادگی ترکیه برای میزبانی از هیئت‌های فرهنگی و فنی ایرانی پراهمیت است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون مشترک کاری ایران و ترکیه در آینده نزدیک گفت: این مسئله زمینه ساز تعمیق روابط فرهنگی است. سالانه دو و نیم میلیون نفر ایرانی به عنوان گردشگر به ایران به ترکیه سفر می‌کنند. از آمارهای موجود بر لزوم افزایش حضور ایرانیان در ترکیه خوشحال هستیم و البته شاهد افزایش حضور شهروندان ترک در ایران هستیم.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از همدردی وزیر فرهنگ ترکیه در مورد شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران گفت: خوشبختانه در کمترین زمان ممکن انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده و کابینه جدید دولت بدون هیچ مشکلی شروع به کار کرد. کابینه ایجاد شده به عنوان کابینه وفاق ملی شناخته می‌شود و از همه گروه‌های سیاسی در این کابینه حضور دارند و همین مسئله باعث تقویت دولت آینده و بهتر شدن کارها خواهد بود.

وی افزود: سطح روابط ایران و ترکیه بسیار فراتر از یک کشور همسایه صرف است و ما همدردی‌های دولت و ملت ترکیه در موضوع شهادت رئیس جمهور را از یاد نبرده‌ایم.

ایمانی پور با تاکید بر اینکه سال ۲۰۲۵ از منظر تاریخ روابط فرهنگی ایران و ترکیه سال بی‌نظیری خواهد بود افزود: ما ترجیح می‌دهیم آغاز به کار سال فرهنگی در ماه فوریه همزمان با روز ملی ایران باشد که امکان حضور رئیس جمهور ایران نیز وجود خواهد داشت.

وی افزود: در سال فرهنگی برنامه‌های مختلفی از نشست‌های علمی و پژوهشی تا جشنواره‌های فیلم کنسرت‌های موسیقی همکاری‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی برگزار خواهیم کرد زیرا معتقدیم این برنامه ها سبب تداوم قدرتمند فعالیت‌های کمیته‌های هماهنگی دو طرف می شود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: مسئله گردشگری در تعمیق روابط فرهنگی و تمدنی میان دو کشور از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش حضور شهروندان و گردشگران ترک در ایران بسیار اهمیت دارد. حضور گردشگران خارجی در ایران بهترین وسیله برای بی‌اثر کردن تبلیغات منفی رسانه‌های استکباری علیه جمهوری اسلامی است.

ایمانی پور در پایان گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات بر میزبانی کارشناسان فرهنگی و مسئولان حوزه گردشگری ترک برای آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری در ایران آمادگی دارد.

در پایان این دیدار وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه بر آمادگی تمام عیار خود برای افزایش همکاری‌های فرهنگی میان ایران و ترکیه تاکید کرد و گفت: ما در ترکیه سال جشنواره راه فرهنگ را برگزار می‌کنیم که این جشنواره شامل ۶۰ درصد از جمعیت کشور می‌شود و ما آمادگی کامل داریم که ایران را به عنوان میهمان ویژه در این جشنواره پذیرا باشیم و جمهوری اسلامی ایران امکان ارتباط مستقیم با شهروندان ترکیه را و از این طریق به دست آورد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ