مجارستان: بدون نفت روسیه دوام نمی‌آوریم

اقتصاد ایران: وزیر خارجه مجارستان طی اظهاراتی هشدار داد که این کشور بدون نفت روسیه دوام نخواهد آورد و تأکید کرد که تصمیم اوکراین برای توقف ترانزیت نفت خام از طریق خطوط لوله مستقر در خاک خود، یک چالش جدی برای بوداپست محسوب می‌شود.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، پیتر سیجارتو، وزیر خارجه مجارستان طی اظهاراتی هشدار داد که این کشور بدون نفت روسیه دوام نخواهد آورد و تأکید کرد که تصمیم اوکراین برای توقف ترانزیت نفت خام از طریق خطوط لوله مستقر در خاک خود، یک چالش جدی برای بوداپست محسوب می‌شود.

کی‌یف در ماه ژوئن، با استناد به تحریم‌ها، ترانزیت نفت خام عرضه شده توسط غول انرژی روسیه یعنی شرکت لوکویل را از طریق خط لوله دروژبا متوقف کرد.

این اقدام مستقیماً به اقتصاد مجارستان و اسلواکی که محصور در خشکی هستند، ضربه زده و آن‌ها را از نفت قبلاً صادر شده توسط لوکویل از طریق خاک اوکراین محروم کرده است.

سیجارتو روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با روزنامه تجاری روسی RBK گفت که مجارستان بدون واردات از روسیه کاملاً از نفت محروم خواهد شد.

این دیپلمات گفت: ما قادر نخواهیم بود کشور را به معنای گسترده تغذیه کنیم. به بیان ساده، ما نمی‌توانیم تقاضا برای سوخت را برآورده کنیم... زیرا زیرساخت‌های جایگزین کافی نداریم.

کی‌یف در سال 2018، تحریم‌هایی را علیه لوکویل اعمال کرد و این شرکت را از واگذاری کسب‌وکار خود در این کشور محروم کرد و همچنین ممنوعیت عملیات تجاری و مشارکت در خصوصی‌سازی یا اجاره املاک دولتی را علیه آن اعمال کرد.

لوکویل همچنان نفت خام را از طریق خط لوله دروژبا ارسال می‌کرد زیرا تحریم‌های اتحادیه اروپا این جریان‌ها را هدف قرار نداده بود.

اتحادیه اروپا در دسامبر 2022، به عنوان بخشی از تحریم‌های گسترده علیه مسکو پس از جنگ اوکراین، حمل‌ونقل نفت خام روسیه از طریق دریا را ممنوع کرد.

مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک از سوی مقامات این اتحادیه معافیت دریافت کرده‌اند تا بتوانند منابع جایگزین پیدا کنند.

اسلواکی و مجارستان تنها کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند که با سیاست‌های این بلوک در مورد ارسال کمک‌های نظامی به کی‌یف در بحبوحه درگیری با مسکو مخالفت کرده‌اند. هر دو کشور بارها خواستار حل بحران از طریق دیپلماسی شده‌اند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ