۵۰۰مدرسه درمناطق مختلف آذربایجان شرقی برای مهرماه آماده‌سازی شد

اقتصاد ایران: تبریز-مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: ۵۰۰ مدرسه در مناطق مختلف استان برای مهر آماده‌سازی شده است‌.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد فرهودی، مدیر کل نوسازی مدارس استان در دیدار با امام جمعه تبریز ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی و چالش‌های امر مدرسه سازی گفت: رویکرد اصلی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در طی سال‌های اخیر، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیری بوده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته در راستای مشارکت دولت با خیرین و گاه با عدم تخصیص به موقع اعتبارت دولتی، سرعت مشارکت خیرین بیشتر از تزریق اعتبار توسط دولت بوده است به طوری که در سال ۱۴۰۰, ۵۱۲ پروژه نیمه تمام در استان وجود داشت که به همت تلاش‌های شبانه روزی همکارانم در نوسازی مدارس، حدود ۳۰۰ پروژه تکمیل و به بهره برداری رسیده است و پیش بینی می‌شود تا در ۲ سال آینده شاهد تکمیل تمامی پروژه‌های نیمه تمام آموزشی موجود در استان باشیم.

فرهودی با بیان این که اعتبارات ملی و استانی اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی، سالانه ساخت ۵۰ الی ۶۰ پروژه آموزشی را کفاف می‌دهد، گفت: به همت همکارانم در اداره کل نوسازی مدارس استان و مساعدت خیرین محترم مدرسه ساز، سالانه در حدود ۱۰۰ مدرسه را تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان می‌دهیم.

وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در استان در رابطه با مدارس کانکسی گفت: در حوزه ساماندهی مدارس کانکسی جز استان‌های پیشرو در کشور هستیم و هدف دولت ساماندهی مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۰ نفر در کشور است که از تعداد ۶۶ مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۰ نفر در استان آذربایجان شرقی، ۶۳ مدرسه ساخت و به بهره برداری رسیده اند.

فرهودی اظهار داشت: برای یک مهر ۱۴۰۳، تدارک خوبی دیده ایم به طوری که در ۶ ماه گذشته، ۵۰۰ مدرسه در مناطق مختلف استان به ویژه در مناطق محروم، بهسازی، تعمیر و شاداب سازی گردیده و اکنون نیز ۳۶۰ مدرسه نیز در دست اجرا می‌باشد که در این پروژه‌ها تعمیرات سرویس بهداشتی رویکرد اصلی ما است چرا که نبود نیروی سرایدار در آموزش و پرورش، نگهداری سرویس‌های بهداشتی را دچار مشکل می‌کند.

وی ادامه داد: در نیمه اول مهر ماه، ۶۱ پروژه شامل ۳۱۶ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۵۹۰ میلیارد تومان که ۳۵ درصد اعتبار آن توسط خیرین تأمین گردیده، به بهره برداری خواهد رسید و امیدواریم تا این عدد در پایان سال به ۱۰۰ پروژه ارتقا یابد.

شاخص گذاری اشتباه در اختصاص اعتبار به پروژه‌های عمرانی آذربایجان شرقی، اصلی ترین چالش اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی

فرهودی بیان کرد: مهمترین چالش پیش روی نوسازی مدارس استان، وجود ۳۳ درصدی مدارس تخریبی در استان و اشکال در شاخص گزاری تعیین اعتبار برای پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی است به طوری استان آذربایجان شرقی ۴/۷ جمعیت کشور را شامل می‌شود ولی بر اساس شاخص گزاری های سازمان برنامه و بودجه، ۳/۳ اعتبار برای استان تخصیص می‌یابد.

این مقام مسئول در نظام تعلیم و تربیت استان با اشاره به وضعیت بحرانی مدارس غیرمستحکم در تبریز، خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری گفت: امیدواریم تا با رهنمودهای حضرتعالی شاهد هدایت و جذب خیرین به سوی مدرسه سازی در شهر تبریز باشیم و بتوانیم تا فضاهای آموزشی شهر تبریز را نوتر کنیم.

خیرین مدرسه ساز، اصلی ترین سرمایه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی

فرهودی در رابطه تعهدات خیری در سال‌های اخیر نیز اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱، شاهد تعهد ۶۴۰ میلیارد تومانی و در سال ۱۴۰۲، تعهد ۹۲۳ میلیارد تومانی خیرین را شاهد هستیم که برای اولین بار در تاریخ نوسازی مدارس، در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۳، ۶۰ درصد تعهد سال ۱۴۰۲ تحقق یافته و تبدیل به ابنیه گردیده است.

وی افزود: سرمایه گذاری خیرین در نوسازی مدارس، سرمایه گذاری کاملاً متفاوت است چرا که خیرین برای آخرتشان سرمایه گذاری می‌نمایند و ارزش این سرمایه گذاری بسیار بیشتر است.

فرهودی در پایان بیان نمود: امیدواریم تا با برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان شرقی، بتوانیم تا ذره‌ای از زحمات و تلاش‌های خیرین محترم مدرسه ساز تقدیر و تجلیل نموده و شاهد افزایش تعهدات مدرسه سازی در سال ۱۴۰۳ باشیم.

همچنین در ادامه این دیدار، مناف کسایی، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان شرقی نیز ضمن قدردانی از حمایت‌ها و همراهی اداره کل نوسازی مدارس استان و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز استان به وسیله همکاری‌های مدیرکل جهادی و همکاران شاغل در اداره کل نوسازی مدارس استان فعالیت‌های گسترده‌ای را در راستای جذب خیرین به سمت مدرسه سازی را انجام می‌دهد و خدا را شاکریم که اکنون ۲۰ سال است که در خدمت خیرین مدرسه ساز استان هستیم و توانسته ایم تا به نحو احسن اعتماد خیرین را جلب کنیم.

وی افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان شرقی یک مؤسسه غیرانتفاعی غیرسیاسی است و به هیچ وجه در سیاست دخالتی ندارد و این امر اصلی ترین موفقیت این مجمع برای جلب اعتماد خیرین به شمار می‌آید.

کسایی در پایان اظهار داشت: خدمت به خیرین، اثرات مثبت زیادی در زندگی ما داشته است و ما قدردان تمامی خیرینی که در این وضعیت اقتصادی، دسترنج خود را تقدیم ملت می‌کنند، هستیم و این امر برای ما ارزش فراوانی دارد چرا که خیرین، انسان‌های بسیار زیبایی هستند که در مسیر خدمت به مردم و مسلمانان گام بر می‌دارند و بر این باوریم که راه مسجد از مدرسه می‌گذرد چرا که بحث فرهنگ سازی اسلامی امروزه در آموزش و پرورش شکل گرفته می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ