کار فرهنگی با رویکرد تربیتی ارزش است

اقتصاد ایران: شهرکرد-عضو شورای شهر شهرکرد بابیان اینکه کار فرهنگی با رویکرد تربیتی ارزش است گفت: در حوزه فرهنگی و در مجموعه مدیریت شهری اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماشاالله ایزدی امروز چهارشنبه در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهرکرد که با موضوع زیباسازی شهر، المان‌ها، دیوارنگاری و نورپردازی‌ها برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت رحلت ملکوتی پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام‌رضا (ع) گفت سیره اهل‌بیت (ع) الگوی ما در همیشه تاریخ است و زندگی عزتمندانه در پرتو عمل به احکام نورانی شرع مقدس می‌باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد بابیان اینکه هدف گذاری و برنامه ریزی فرهنگی مبتنی بر باورهای دینی و اعتقادی و مردم محور ضرورت مدیریت و کار فرهنگی محسوب می‌شود گفت: این مولفه‌ها بدون شناخت وضعیت موجود که مبتنی بر کارآمدی در خدمت به مردم است امکان پذیر نمی‌باشد.

وی ادامه داد: مدیریت فرهنگی با اتکاء به ارزش‌های جامعه باید در پی اعتلای فرهنگ اصیل باشد و شرایطی را فراهم نماید که اهداف مورد نظر به گونه‌ای مطلوب در تعالی شهرحاصل شود.

وی ایزدی در ادامه تصریح‌کرد: به طور کلی امور فرهنگی برآورد علمی نیازهای فرهنگی جامعه با توجه به امکانات موجود و تعیین اقدامات مورد نیاز برای رفع نیازهای فرهنگی در یک دوره زمانی و استمرار آن مبتنی بر اسلام ناب را به عهده می‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد اظهارداشت: تاکنون ۶۵ جلسه کمیسیون فرهنگی با موضوعات مختلف برگزار شده است، نتایج و خروجی جلسات کمیسیون‌های فرهنگی مثل سایر پروژه‌ها نیست که زود بازده باشد، کار فرهنگی برای به نتیجه رسیدن زمان بر است، و از سوی دیگر سرمایه گذاری مفید و با ارزش محسوب می‌شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه کار فرهنگی با رویکرد تربیتی ارزش است گفت: در حوزه فرهنگی، اجتماعی و مجموعه مدیریت شهری انصافاً اقدامات و فعالیت‌های متعدد و با ارزشی با حسن توجه و همکاری بسیار خوب شهردار شهرکرد انجام شده است که درسطح شهر به خوبی قابل مشاهده است.

ایزدی گفت: یکی از تلاش‌های ما بر این بوده که پروژه‌های عمرانی نیز پیوست فرهنگی داشته باشد و این تبدیل به یک باور عمومی شود، برای مثال بلوار آیت‌الله کاشانی فقط یک سنگ فرش نیست بلکه همه اجزای به کار گرفته شده در مسیر نیز، نماد فرهنگی دارند.

وی، مسیر تردد روشندلان در پیاده راه‌ها، ارتباط بین کوچه و خیابان، اقدامات انجام شده در تپه نورالشهداء و روضه‌الشهید، نصب تصاویر شهدا در سطح شهر به ویژه ورودی شرقی شهرکرد را از دیگر اقدامات فرهنگی عنوان کرد که با طرح موضوع در کمیسیون فرهنگی دوره ششم شورای اسلامی انجام شده است.

ایزدی بابیان اینکه در شهرک منظریه شهرکرد احداث پنج پارک پیش بینی شده است گفت: یکی از این پارک‌ها در کنار روضه‌الشهید منظریه احداث خواهد شد که امکانات لازم برای استفاده و رفاه عموم مردم در آن نیز دیده شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد گفت: پیش بینی امکانات برای انجام فعالیت‌های ورزشی، تفریحی، رفاهی و فرهنگی از مزایا و امکانات پارک‌های مورد نظر در شهرک منظریه شهرکرد است.

وی گفت: چهارراه ایران در شهرک منظریه شهرکرد نیز یکی دیگر از پارک‌ها پیش بینی شده درحال احداث برای استفاده مردم شریف این منطقه است.

ایزدی در ادامه از همکاری شرکت برق در اجرای پروژه‌های شهرداری تقدیر نمودو گفت: با وجود گرمای بالا و استفاده زیاد مردم از وسایل خنک کننده و تأمین روشنایی بوستان‌ها، خدا را شکر خاموشی نداشته‌ایم و یا بسیار کوتاه مدت آن هم برای ترمیم و بازسازی شبکه‌ها بوده و این جای تشکر و قدردانی دارد.

وی به المان‌های شهری اشاره کرد و گفت: نورپردازی نیز در سطح شهر مورد توجه جدی قرار گرفته است و علاوه بر توجه به همه نقاط سطح شهر و بوستان‌ها، ایجاد تونل نوری در ورودی شرقی شهر با اعتباری در حدود ۵۰ میلیارد ریال با طرح موضوع در کمیسیون فرهنگی وپیگیری شهرداری، شورای اسلامی و همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به اتمام رسید و امروز یکی از طرح‌های بزرگ فرهنگی، هنری برای شهرکرد مرکز استان واقدامی منحصر به فرد در سطح کشور محسوب می‌شود.

این مقام فرهنگی در ادامه تصریح‌کرد: در ناحیه غرب شهرکرد موضوع احداث خانه فرهنگ در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی مطرح شد و با پیگیری‌های مؤثر فعلاً ۵۰ میلیارد ریال برای احداث این پروژه تأمین اعتبار شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ