رکورد پژوهشگاه فضایی ایران در استقرار بالن مخابراتی اربعین

اقتصاد ایران: در اربعین امسال، پژوهشگاه فضایی ایران توانست رکورد استقرار سامانه بالن مخابراتی در آسمان مرز مهران را ارتقا دهد که در چرخه تست‌های عملیاتی این نوع سامانه‌ها رکورد خوبی محسوب می‌شود.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار فضا  و نجوم خبرگزاری تسنیم، یکی از فناوری‌های به روز و مهم در بحث پوشش مخابراتی و توسعه شبکه اینترنتی محلی یا به اصطلاح پوشش local، فناوری طراحی، ساخت و تولید سامانه‌های "بالن مخابراتی ـ پایشی مقید" است که بسیاری از اپراتورهای بزرگ در دنیا نیز در شرایط مختلف عملیاتی علی‌الخصوص در شرایط بحرانی یا پیک شبکه مصرف از این فناوری برای کمک‌رسانی به پوشش‌های زمینی (آنتن های زمینی یا BTS) استفاده می‌کنند.

پژوهشگاه فضایی ایران نیز با استفاده دانش اکتساب شده تحت سبد محصولات سرریزفناوری‌های فضایی طی چند سال گذشته توانسته است 3 کلاس وزنی این بالن را طراحی و توسعه و بومی سازی نماید. این سامانه بالن مخابراتی ـ پایشی مقید در دنیا با عنوان تجاری Aerostat شناخته می‌شود که اپراتورهایی بین‌المللی همچون MTN نیز هم‌اکنون در برخی از کشورهای آفریقایی به علت محدودیت‌های محیط زیستی پیرامون نصب دکل‌های زمینی در حیات وحش آفریقا از این فناوری به عنوان سامانه جایگزین استفاده می‌کنند. به طوریکه در برخی از مناطق حیات وحش این کشورها، بالن های مخابراتی به صورت شبکه‌ای گسترده متشکل از 100 بالن که باهم در ارتباط هستند گسترش پیدا کرده است.

در طی چند سال گذشته پژوهشگاه فضایی ایران نیز این سامانه مخابراتی پیشرفته را در ایام اربعین در مرز مهران مستقر کرده است تا بتواند در نقطه صفر مرزی به زائرین گرامی خدمت‌رسانی کند. در اربعین امسال پژوهشگاه توانست رکورد استقرار این سامانه در آسمان مرز مهران را ارتقا دهد که در  چرخه تست‌های عملیاتی این نوع سامانه ها رکورد خوبی محسوب می‌شود.

این سامانه مخابراتی در زمان فاجعه سیل پل دختر نیز که به علت سیل ناگهانی و هولناک تمامی زیرساخت‌های مخابراتی منطقه از بین رفته بود و علنا امکان شناسایی مردم گرفتار در سیل وجود نداشت با استقرار فوری خود بر فراز منطقه توانست ارتباط 10 هزار مشترک گرفتار در سیل را برقرار کرده و تیم مدیریت بحران را برای امدادرسانی سریع به مردم یاری کند.

در پایان باید بیان کرد که این محصول فناور، پتانسیل صادراتی مناسبی جهت ورود به بازار کشورهای همسایه در حوزه پایش هوایی مرزها و پوشش مخابراتی سیار ایمن دارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ