مشهدالرضا مامن رهایی از فتنه ها و عذاب های آخرالزمان

اقتصاد ایران: اراک- پژوهشگر مذهبی و فرهنگی استان مرکزی گفت: برای ایمنی از فتنه و عذاب های آخرالزمان ، باید به مشهد الرضا روی آوریم.

حجت الاسلام غلامرضا شاه حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه امام رضا (ع) یک نعمت بزرگ الهی برای ایران است و وجود ایشان در این سرزمین و هجرت از مدینه تا خراسان و این مسیر در واقع دستوری از جانب خداوند است، اظهار کرد: قدمگاه هایی که در ایران شاهد هستیم در واقع مسیر حرکتی حضرت رضا (ع) است.

وی بیان کرد: امام رضا (ع) در طول مسیر هجرت خود در نقاطی حضور داشتند، سخنرانی کردند و حتی در منطقه سوق العرب (بازار عرب‌ها) که اهواز فعلی محسوب می‌شود نیز ایراد سخنرانی داشتند و به سمت صحرایی رو کردند که امروز این صحرای شلمچه است و گفتند، روزگاری مردمانی در این منطقه که در زمان حضور پیامبر اسلام (ص) و هیچیک از امامان حضور نداشتند و در زمان غیبت و به تبعیت از رهبر خود مقاومت می‌کنند و پای دین اسلام ایستادگی خواهند داشت که همان شهدای شلمچه هستند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به مسیر حرکت و هجرت امام رضا (ع) از یزد تا نیشابور، گفت: اوج حرکت ایشان و سخنان با حدیث سلسله الذهب در نیشابور اتفاق افتاد، در این منطقه ۱۲ هزار کاتب حضور داشتند و اکثر مردم حاضر در سخنرانی امام رضا (ع) اهل تسنن بودند و برای پی بردن به راز این حدیث باید از انتها به ابتدای حدیث را معنا کنیم.

شاه حسینی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در آخرالزمان از فتنه‌ها و عذاب‌ها در امان باشیم، باید به این سرزمین رو آوریم.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که افراد برای هر اتفاق مهم زندگی خود به سمت مشهد و آغوش امام رضا (ع) پناه می‌برند و بارها اعلام شده است که ثواب زیارت امام رضا (ع) از زیارت امام حسین (ع) بالاتر است چراکه امام حسین (ع) را همه افراد و اقشار، پنج امامی‌ها، هفت امامی را زیارت می‌کنند اما کسانی به زیارت امام رضا (ع) می‌روند به ۱۲ امام معصوم اعتقاد دارند.

مدرس حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه بارها معجزاتی از حضرت رضا (ع) دیده‌ایم که حتی افراد غیرمسلمان هم به زیارت ایشان می آیند، گفت: از نظر امام رضا (ع) راز داری، مدارا با مردم و صبر بر گرفتاری‌ها از شاخص‌های مؤمنان واقعی است و نباید در مقابل مشکلات ایمان خود را از دست داد چرا که خداوند می‌خواهد امر بهتری را برای ما مقدر کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ