بیمه حیات وحش برای جلوگیری از انقراض گونه‌های زیستی

اقتصاد ایران: مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست گفت: با انتشار فراخوان از همه بیمه‌گرها و شرکت‌های تحت مجوز بیمه مرکزی دعوت کردیم پیشنهادات خود را برای بیمه حیات وحش به ما ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عبدی‌زاده مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست گفت: ماجرای تولد ایده «بیمه حیات وحش» به ضرورت اقدام سازمان محیط زیست برای حفاظت از گونه‌های در خطر انقراض برمی‌گردد.

عبدی‌زاده توضیح داد: از دلایل انقراض گونه‌های در معرض خطر می‌توان به مرگ‌ومیرهای طبیعی ناشی از تغییرات اکوسیستمی یا غیرطبیعی مثل شکار اشاره کرد.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست در توضیح دسته دیگری از مخاطرات که گونه‌های جانوری را تهدید می‌کند گفت: خطر از بین رفتن جانوران به‌دست باغداران یا کشاورزان برای حفاظت از محصولات کشاورزی از دیگر عوامل آسیب‌زننده به گونه‌های در حال انقراض است.

عبدی‌زاده ادامه داد: شرایطی وجود دارد که باغدار، کشاورز یا دامدار برای جلوگیری از آسیب‌پذیری محصولاتش چاره را در مقابله با آن گونه جانوری می‌بیند.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست عنوان کرد: از مواردی که برای سازمان حفاظت محیط زیست اهمیت بسیار دارد، گونه‌های در حال انقراض حیات وحش است که سال‌هاست به‌علت نبود نفع اقتصادی در حفاظت از آن‌ها غفلت شده اما چند سالی است که این دغدغه احساس و گام‌های خوبی در این مسیر برداشته شده و ما هم در حال توسعه و تکمیل آن هستیم.

عبدی‌زاده گفت: از آنجایی‌که سازمان حفاظت محیط زیست نمی‌توانست برای این موضوع اقدام کند، صندوق ملی محیط زیست را به‌عنوان تنها نهاد مالی خود مکلف به چاره‌اندیشی کرد.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست افزود: صندوق در سال ۱۴۰۱ با صندوق بیمه کشاورزی قراردادی منعقد کرد و یک حساب مشترکی بین صندوق ملی محیط زیست و صندوق بیمه کشاورزی تأسیس شد.

عبدی‌زاده با اشاره به برخی آسیب‌ها که در مسیر اجرایی شدن بیمه حیات وحش وجود دارد گفت: مشکلات و چالش‌ها را در سه ماه گذشته احصا کردیم تا برای آن چاره‌جویی کنیم؛ به طور مثال برای گزارش‌های خلاف واقع که به دستمان می‌رسد باید چاره‌اندیشی کرد.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست با توضیح اقدامات انجام شده برای رفع چالش‌هایی که در مسیر پرداخت خسارات وجود دارد گفت: با استفاده از ظرفیت صنعت بیمه در راستای اهداف محیط زیستی کشور فراخوان منتشر کردیم و از همه بیمه‌گرها و شرکت‌های تحت مجوز بیمه مرکزی دعوت کردیم پیشنهادات خود را برای بیمه حیات وحش به ما ارائه کنند.

عبدی‌زاده در ادامه گفت: موضوع ریسک و مدیریت ریسک این حوزه را احصا می‌کنیم و به‌عنوان یک بسته بین شرکت‌هایی که در این فراخوان شرکت کرده‌اند مطرح خواهیم کرد که بتوانیم بهترین پیشنهاد را در نظر بگیریم.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست تصریح کرد: برخی شرکت‌های بیمه‌ای به‌علت علاقه و اشرافی که به محیط زیست دارند و بعضی هم در پی استفاده از این بخش برای تبلیغات‌شان و از آنجا که می‌دانند محیط زیست برای مردم مسئله مهمی است و دسته سوم هم در پی انتفاع اقتصادی پا در مسیر گذاشته‌اند.

عبدی‌زاده عنوان کرد: آن‌دسته که در پی انتفاع اقتصادی هستند در واقع می‌خواهند یک رشته بیمه‌ای تعریف شود و از کنار آن رشته بیمه‌ای سودی حاصل کنند.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست با بیان اینکه هر سه بخش قابل احترام هستند گفت: ما به‌هر حال خواسته‌هایی داریم و قرار است در راستای منافع محیط زیستی کشور یک شرکت بیمه‌گر را انتخاب کنیم و این منوط به رقابت تمام شرکت‌های بیمه‌ای با یکدیگر است.

عبدی‌زاده ابراز امیدواری کرد: با انتخاب یک شرکت بیمه‌ای قوی و انعقاد قراردادی که بتواند ضعف‌های قراردادهای قبلی را جبران کند بتوان خسارات بیشتری از هموطنان‌مان را جبران کرد و از این رهگذر و با همراهی مردم گونه‌های در معرض خطر انقراض را حفاظت کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ