یک روش ساده و رایگان برای کاهش احساسات منفی

اقتصاد ایران: یک مطالعه جدید از دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند به بررسی تأثیر وقفه‌های اجباری در کاهش پرخاشگری پرداخته است و نتایج آن نشان می‌دهد که حتی وقفه‌های بسیار کوتاه نیز می‌توانند تأثیر قابل توجهی داشته باشند.

به گزارش یورونیوز، روانشناسان این دانشگاه برای ارزیابی اثر وقفه‌های اجباری بر مشاجره‌ها، یک بازی طراحی کردند که در آن زوج‌ها موظف بودند صدای ناخوشایندی را به دلخواه خود برای شریک زندگی‌شان تولید کنند. در این آزمایش، که شامل ۸۱ زوج بود، شرکت‌کنندگان در ۳۰ مرحله بازی شرکت کردند و در فواصل زمانی مختلف وقفه‌هایی به مدت پنج ثانیه داشتند.

برای تحلیل داده‌ها، محققان از دوربین ۳۶۰ درجه و هوش مصنوعی پیشرفته بهره بردند و دریافتند که مکث پنج ثانیه‌ای به اندازه وقفه‌های طولانی‌تر در کاهش پرخاشگری مؤثر است.

آنا مک‌کاری، محقق مقطع دکترا و سرپرست این تحقیق، گفت: «وادار کردن زوج‌ها به یک وقفه پنج ثانیه‌ای به اندازه یک مکث ۱۰ یا ۱۵ ثانیه‌ای مؤثر بود. این نشان می‌دهد که حتی کوتاه‌ترین وقفه‌ها نیز می‌توانند به آرام کردن مشاجره‌ها کمک کنند.»

وی افزود: «این یک روش ساده، رایگان و مؤثر برای کاهش احساسات منفی در هنگام مشاجره است و می‌تواند به راحتی در تعاملات روزمره گنجانده شود.»

محققان همچنین دریافتند که زوج‌ها معمولاً خود را با سطح پرخاشگری طرف مقابل تطبیق می‌دهند، اما اجرای یک وقفه کوتاه می‌تواند این الگوی تلافی‌جویانه را مختل کرده و به کاهش پرخاشگری کلی کمک کند.

با این حال، مک‌کاری تأکید کرد که این روش بیشتر برای مدیریت مشاجره‌های سطح پایین و جلوگیری از تشدید آن‌ها به دعواهای جدی‌تر مناسب است و برای مواردی مانند خشونت خانگی کاربرد ندارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ