۵۰ درصد استخراج معادن در استان زنجان بدون بارنامه حمل می‌شود

اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۵۰ درصد استخراج معادن در استان بدون بارنامه حمل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر اسماعیلی در جلسه ساماندهی حمل مواد معدنی و مصالح ساختمانی در جلسه ساماندهی حمل مواد معدنی و مصالح ساختمانی با بیان اینکه برای رشد در همه جنبه‌ها به گذشت زمان و ابزارهایی برای انجام کار نیاز است، گفت: راهداری برای موفقیت در پیشبرد اهداف خود به‌خصوص مقابله با فرار بار، کمک شرکت‌های حمل و نقل و پلیس راهور را می‌طلبد.

وی با تاکید بر لزوم حمل بار با بارنامه برای جلوگیری از خسارت وارده از سوی کامیون‌های سنگین معدنی بر جاده‌ها، افزود: رانندگان ناوگان حمل و نقل در بخش معدن که نسبت به جابه‌جایی کالا در محورهای مواصلاتی استان اقدام می‌کنند ملزم به دریافت بارنامه برای حمل بار از شرکت‌های حمل و نقل کالا هستند.

اسماعیلی ادامه داد: با تشکیل کارگروهی با مشارکت تمام دینفعان، پلیس راه، شرکت‌های حمل و نقلی و راهداری استان، محورهایی که فرار بار بالاست نظارت لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: معادن و میزان باری که حمل می‌شود باید مشخص شود تا داشتن بارنامه مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، با بیان اینکه تنها ۵۰ درصد استخراج معادن بدون بارنامه حمل می‌شود، گفت: معادنی که بالای ۵۰ هزار تن استخراج دارند شناسایی و برای هر کدام شناسنامه صادر شده است و راه‌اندازی گشت‌های کنترلی با پلیس راه از جمله اقداماتی است که در خصوص اجرای این طرح انجام خواهیم داد.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی زنجان نیز در این جلسه اولویت اول خود را کاهش تصادفات عنوان کرد و گفت: توجه به اولویت‌های اول به معنای عدم توجه به اولویت‌های بعدی چون فرار بار، آموزش و اضافه تناژ نیست در حالی که در انجام آنها نیز تاکید داریم چرا که با اجرای هر کدام از این موارد شاهد کاهش تخلفات خواهیم بود.

سرهنگ محمدحسن خلجی افزود: بی‌تردید صیانت و تامین ایمنی راه‌ها منوط به رعایت قوانین و مقررات جاده‌ای به خصوص در حوزه حمل بار است و در این راه پلیس آمادگی خود را برای همکاری با راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ