انجام مطالعات خاک‌شناسی در ۲ سد لرستان

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیر آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان از انجام مطالعات خاک‌شناسی در دو سد «ایوشان» و «مروک» این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم الوند فر در سخنانی، اظهار داشت: باتوجه‌به اهمیت خاک و در راستای حفظ و صیانت از منابع خاک کشور قانون حفاظت از خاک در سال ۱۳۹۸ مورد تصویب شورای اسلامی قرار گرفت.

وی بیان کرد: این قانون در دی‌ماه ۱۴۰۲ به تصویب هیئت وزیران رسید و برای اجرا به دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط ابلاغ شد.

مدیر آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: در همین راستا در استان لرستان در سال ۱۳۹۹ کار مطالعات خاک‌شناسی و تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر در مقیاس ۱:۲۵۰۰۰ به مساحت ۱۸۸۰ هکتار در پایان سد «مروک» شهرستان دورود به پیمانکاری مرکز تحقیقات انجام و در سال ۱۴۰۱ به اتمام رسید.

الوند فر، تصریح کرد: همچنین قرارداد فاز اول مطالعات خاک پایاب سد «ایوشان» به مساحت ۱۶۶۰ هکتار در سال ۱۴۰۱ بین جهاد کشاورزی و شرکت زرکشت پایدار منعقد شد که در سال ۱۴۰۲ به پایان رسید و نتایج مطالعات فوق در اختیار شهرستان‌های مربوطه برای کاربردی‌کردن قرار گرفت.

وی ادامه داد: فاز دوم مطالعات خاک‌شناسی و تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر به مساحت ۱۲۰۰ هکتار در ادامه فاز یک پایاب سد «ایوشان» در سال جاری توسط شرکت مشاور زرکشت پایدار در شرف انجام است که عملیات صحرایی و حفر پروفیل و نمونه‌برداری سطحی طی هفته جاری به اتمام خواهد رسید و نمونه‌ها برای آزمایش و آنالیز به آزمایشگاه انتقال داده خواهد شد.

مدیر آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان، عنوان کرد: پس از دریافت نتیجه آزمایش‌های فاز دوم مطالعات در اختیار بهره‌برداران و شهرستان قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ