افزایش ۱۰ درصدی سطح گلخانه های شهرستان کاشان

اقتصاد ایران: کاشان - رییس اداره جهاد کشاورزی کاشان گفت: سطح گلخانه های کاشان در یکسال گذشته نسبت به قبل حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

علی محلوجی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های کشاورزی یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی است، اظهار داشت: باغ ۴۰۰ هکتاری برزک یکی از پروژه‌های مهم جهاد کشاورزی کاشان است که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تکمیل فاز اول این باغ در حال انجام است، ابراز داشت: برای این پروژه اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که امیدواریم این پروژه شاخص به زودی به سرانجام برسد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه این پروژه در سه فاز قرار است تکمیل شود، تصریح کرد: برای تکمیل پروژه باغ ۴۰۰ هکتاری برزک سه سال زمان تخمین زده شده است.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی مازاد بر مصرف کشاورزان گندم در جهاد کشاورزی کاشان انجام شده است، گفت: خرید تضمینی گندم کشاورزان کاشانی امسال ۲۰ درصد رشد داشته و به یک هزار و ۲۰۰ تن رسیده است.

محلوجی با اشاره به اینکه کاشان یکی از مناطقی است که کشت گلخانه‌ای در آن رونق دارد، افزود: طی یکسال گذشته کشت گلخانه‌ای در کاشان چهار هکتار و به میزان ۱۰ درصد نسبت به مدت زمان پیش از آن رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه این میزان افزایش کشت گلخانه‌ای باعث شده است تا ۳۰ اشتغال پایدار ایجاد شود، خاطرنشان کرد: تولیدات گلخانه‌ای کاشان نیز در یکسال گذشته نسبت به مدت زمان پیش از آن ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان ادامه داد: کانون کوبی آفت مگس مدیترانه ای در کاشان انجام شده و مانورهای مختلفی هم با مشارکت بسیج، شبکه بهداشت، شهرداری و شبکه دامپزشکی کاشان انجام شده است.

وی همچنین از مرمت و ساخت ۵۰ رشته قنات در شهرستان کاشان خبر داد و اظهار داشت: برای این کار بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد و دو هزار اشتغال در سطح شهرستان تثبیت شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ