تثبیت ۸۲ درصد از اراضی کشاورزی کاشان

اقتصاد ایران: کاشان - رییس اداره ثبت اسناد و املاک کاشان گفت: تاکنون ۸۲ درصد از اراضی کشاورزی کاشان تثبیت شده است.

محمدعلی ناظمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه یکی از مباحثی که تمام مردم با آن سر و کار دارند املاک و مستغلات است، اظهار داشت: سند مالکیت همیشه مورد دغدغه همشهریان و هموطنان بوده است و از این رو اداره ثبت اسناد و املاک تلاش کرده است در راستای رضایت همشهریان فعالیت کند.

وی با اشاره به اینکه در کشور حدود ۹۹ درصد از املاک و اراضی منابع طبیعی تثبیت شده است، ابراز داشت: برای این اراضی سند صادر شده است و تعیین تکلیف شده اند.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک کاشان با بیان اینکه در کاشان هم ۹۰ درصد اراضی ملی تثبیت شده است، تصریح کرد: این در حالی است که تا سال گذشته فقط ۴۰ درصد اراضی ملی تثبیت شده بود.

وی با اشاره به اینکه مابقی اراضی ملی کاشان که تثبیت نشده است فاقد اجرای قانون است، گفت: البته اقدامات لازم از سوی اداره منابع طبیعی کاشان در حال انجام است.

ناظمی با اشاره به دغدغه‌های کشاورزان برای اراضی خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۲ درصد از اراضی کشاورزی کاشان تثبیت شده است و این در حالی است که تا سال گذشته فقط ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی تثبیت شده بود.

وی با اشاره به اینکه در بخش موقوفات هم تاکنون برای ۴۱۹ موقوفه سند صادر شده است، گفت: سال گذشته فقط در یک هفته برای موقوفات ارزشمند شهرستان ۴۰۰ فقره سند صادر شد.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک کاشان در مورد موقوفات بازار نیز افزود: بازار کاشان دارای سابقه ارزشمند تاریخی، اجتماعی، اقتصادی و مذهبی است و موقوفات ارزشمندی نیز دارد که از این بین برای ۱۶۰ پلاک نقشه برداری انجام شده است و اسناد موقوفه‌های بازار تا پایان شهریور صادر می‌شود.

وی همچنین در مورد هیئت‌های قانون تعیین تکلیف مربوط به سنددار کردن اراضی و ساختمان‌های بی سند اظهار داشت: سال گذشته سه هزار پرونده بلا اقدام در اداره ثبت اسناد و املاک کاشان دانیم که برای دو هزار و ۷۰۰ پرونده رأی صادر شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ