نهال کاری بیش از ۴۰ هکتار از اراضی آران و بیدگل

اقتصاد ایران: رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: در راستای اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال در بیش از ۴۰ هکتار از اراضی این شهرستان نهال کاری شده است.

حمید گل آرایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه منابع طبیعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه آبخیزداری را احداث آبشخور و ذخیره نزولات جوی دانست و ابراز داشت: این مهم طی یکسال گذشته در ۱۲ طرح مرتع داری در شهرستان آران و بیدگل انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل همچنین از اجرای پروژه مدیریت آب‌روان در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این پروژه در ۴۵۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی این شهرستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه قلمه زنی در تپه‌های ماسه‌ای آران و بیدگل هم انجام شده است، گفت: تاکنون قلمه زنی در وسعتی به طول ۶۳ کیلومتر به سرانجام رسیدن است و اجرای طرح رسوب گیر به طول ۳۰ کیلومتر نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

گل آرایی با اشاره به اجرای طرح مدیریت جنگل‌های دست کاشان بیابانی در آران وبیدگل افزود: این طرح در سطحی معادل ۱۲۰ هکتار در حال انجام است و در راستای اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال در شهرستان آران وبیدگل تاکنون بیش از ۴۰ هکتار از اراضی این شهرستان نهال کاری شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در راستای این طرح حدود ۳۹ هزار اصله نهال کاشته شده است، خاطرنشان کرد: پروژه کمربند حفاظتی آران وبیدگل هم در ۶۰ بلوک انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران وبیدگل با اشاره به برخی از تخلفات چوب در این شهرستان خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۷ فقره از این تخلفات رسیدگی شده است.

وی همچنین ادامه داد: تخلفات تصرف اراضی در شهرستان آران وبیدگل هم مورد توجه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان بوده به نحوی که تاکنون برای ۶۱ فقره تخلف پرونده تشکیل شده و برای چهار فقره تصرف نیز پرونده تشکیل شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

گل آرایی از کشف یک هزار و ۲۸۰ تن محموله قاچاق درخت داغ در شهرستان آران و بیدگل خبر داد و ابراز داشت: تاکنون برای ۵۵۵ هزار و ۴۷۰ هکتار از اراضی آران و بیدگل به صورت حدنگار سند صادر شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ