روستای هدف گردشگری مذهبی یزد میزبان وزیر میراث فرهنگی شد

اقتصاد ایران: یزد- روستای توت اردکان و از روستاهای هدف گردشگری مذهبی میزبان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، «توت» نام روستایی از توابع بخش خرانق در شهرستان اردکان است که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از مرکز استان یزد واقع شده و آئین سنتی دهه آخر صفر نام آن را جهانی کرده و هرساله در این دهه، خیل عظیمی از عزاداران حسینی در این روستا حضور می‌یابند.

بیش از یکصد هزار نفر از مردم شهرها و روستاهای استان، شهرستان اردکان و حتی دیگر استان‌های کشور هر ساله بنا به سنتی دیرین در روزهای پایانی ماه صفر به این روستا عزیمت می‌کنند.

آئین سنتی تعزیه‌خوانی روستای توت نیز که قدمت آن به بیش از ۲۰۰ سال قبل بازمی‌گردد، به عنوان میراث معنوی با شماره ۵۳ در سال ۱۳۸۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

در همین راستا سیدرضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در سفر به استان یزد به سر می‌برد، ضمن حضور در این روستا در جمع مردم و عزاداران روستای توت حضور یافت.

قابل ذکر اینکه، وزیر میراث فرهنگی ضمن سفر به شهرستان مهریز از باغ جهانی پهلوانپور این شهرستان بازدید و در مراسم عزاداری مردم این شهرستان به مناسبت شهادت امام رضا (ع) شرکت خواهد کرد.

بازدید از بافت تاریخی یزد و باغ جهانی دولت آباد، بازدید از موزه بزرگ یزد و کارخانه سعادت نساجان، دیدار با آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد و حضور در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه وزیر میراث فرهنگی به استان یزد است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ