سمنان سوگوار «امام رئوف»/ خادمی زائران توتیای چشم میزبانان شد

اقتصاد ایران: سمنان- مردم متدین استان سمنان در روز شهادت امام رضا(ع) به سوگواری پرداخته و در مساجد و هیات‌های مذهبی حضور پرشوری پیدا کردند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مردم استان سمنان، دیار دارالمرحمه و مهد سه هزار شهید همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) امام مهربانی‌ها با حضور در آئین مختلف، ارادت شأن را به خاندان عصمت و طهارت اهل بیت (ع) نشان دادند. مردمی که عاشق امام رضا (ع) هستند و لقب خادمی زوار رضوی را نیز به دوش می‌کشند.

این روزها حال و هوای دیگری در استان سمنان برقرار است و مردم دو حالت معنوی را تجربه می‌کنند نخست حضور در مراسم و آئین سوگواری‌های معنوی روزهای آخر صفر و دوم میزبانی از زائران رضوی که از شهرهای مختلف استان سمنان به سوی مشهد الرضا (ع) می‌روند و بازخواهند گشت.

پذیرایی از زوار

مردم استان سمنان برای این زوار و خادمی شأن سنگ تمام گذاشته‌اند. به گفته مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان ۲۲ موکب در جای جای استان سمنان در روزهای آخر ماه صفر فقط برای پذیرایی از زائران امام هشتم (ع) برپا شده است.

حسن سعدالدین که در گفتگو با خبرنگار مهر از تداوم خدمات موکب ها در استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: این موکب ها تا روز جمعه در سراسر استان سمنان برپا خواهند بود تا به زائران امام رضا (ع) که از مشهد به شهرهایشان بازمی گردند هم خدمات بدهند.

وی با بیان اینکه این موکب ها به زائران امام رضا (ع) خدمات پذیرایی و حتی اسکان به صورت رایگان می‌دهند، افزود: هدف از این طرح خدمت رسانی مطلوب به زائران امام هشتم (ع) است.

سمنان سوگوار «امام رئوف»/ خادمی زائران توتیای چشم میزبانان شد

موکب‌های خدمت رسان

این موکب‌ها پس از سالروز شهادت امام رضا (ع) هم در خدمت زائران هم خواهند بود به عبارت دیگر مردم متدین و مهمان دوست و خادم امام رضا (ع) تا مطمئن نشوند که زائر دیگری نمانده، پذیرایی خودشان را قطع نمی‌کنند این موضوع است که استاندار سمنان مردم این استان را خادم امام رضا (ع) می‌داند.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه مردم استان به خادمی امام رضا (ع) افتخار می‌کنند، تاکید کرد: خادمی امام رضا (ع) تنها کار در کفشداری حرم نیست بلکه همین که فردی دو نان در شهری مثل دامغان و شاهرود دست زائر امام رضا (ع) می‌دهد که شام بخورد هم خادمی امام هشتم (ع) است.

وی همچنین با بیان اینکه تمام دستگاه‌های خدمت رسان در طول تعطیلات پایان صفر در استان آماده باش بودند، افزود: شاهد برپایی موکب‌های پذیرایی و ارائه خدمات به زائران در استراحت گاه‌های بین راهی استان بودیم.

تردد در راه‌های استان سمنان

همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) تردد در محورهای مواصلاتی استان سمنان به سمت مشهد روان و بدون گره ترافیکی است اما در مسیر بازگشت یعنی کریدور مشهد - تهران محدوده جاده‌های استان سمنان شاهد ترافیک پرحجم اما روان هستیم.

یکی از مهمترین موضوعاتی که امروز باید مد نظر مسافران و زائران رضوی به خصوص در بازگشت باشد، رعایت سرعت مطمئن و همچنین استراحت کافی بعد از رانندگی است زیرا جاده‌های استان جلوه‌های بصری زیبایی نداشته و به واسطه کویری بودن، به شدت مستعد خواب آلودگی هستند.

سمنان سوگوار «امام رئوف»/ خادمی زائران توتیای چشم میزبانان شد

شرایط ترافیکی راه‌های استان سمنان

رئیس پلیس راه استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ترافیک هم اکنون در محورهای مواصلاتی اصلی استان روان اما پرحجم است، گفت: بیشترین حجم ترافیک در ورودی شهرهای استان سمنان دیده می‌شود.

سرهنگ موسی بزرگی از مردم خواست تا در زمان بروز ترافیک در محورهای مواصلاتی استان عجله نکرده و فاصله طولی را رعایت کنند و از مسافران و زائران رضوی همچنین درخواست می‌شود تا بازگشت خود از مشهد را به ساعات پایانی تعطیلات آخر هفته وا نگذارند زیرا دچار ترافیک سنگین خواهند شد.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین عامل در تصادفات استان سمنان خستگی و خواب‌آلودگی است، افزود: بعد از هر دو ساعت رانندگی در محورهای مواصلاتی استان باید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه استراحت کرد همچنین مسافران از خدماتی که موکب‌های خدمت رسانی در ورودی و خروجی شهرهای استان تدارک دیده‌اند، استفاده کنند.

عزاداری مردم در سوگ امام هشتم

امروز اما دل‌ها نیز در بارگاه طلایی امام رضا (ع) است و در نتیجه مردم استان سمنان در مراسم عزاداری و سوگواری شهادت امام هشتم (ع) نیز شرکت کرده و اطعام عزاداران در این روز صورت می‌گیرد. نذری امروز ظهر و دیشب نیز پای ثابت مراسم سالروز شهادت امام رضا (ع) در استان است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ