علوم معرفتی و سیاسی امام رضا (ع) جامعه عباسی را دگرگون کرد

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: احاطه امام رضا (ع) به علوم معرفتی و سیاسی آن زمان توانست در مقابل اندیشه‌های خلفای عباسی پیروز شده و جامعه آن زمان را دگرگون کند.

حجت الاسلام مهدی ستوده در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ائمه اطهار (ع) با تکیه بر علوم دینی، معرفتی و سیاسی زمان خود اجازه ندادند تا اندیشه‌های منحط کفر و شرک در جامعه گسترش یابد و امام رضا (ع) نیز در زمان خلافت عباسی با علوم لَدُنّی و معنوی خود در مقابل تمام این اندیشه‌ها ایستادگی کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز و در شرایط حاضر جامعه باید تاسی به این علوم علوی و ائمه اطهار در زندگی ما بیش از پیش پررنگ‌تر شود، خاطرنشان کرد: گسترش سیره معصومان در جامعه در کنار شناخت سلوک و سبک زندگی آنان بسیار مهم است و ضرورت دارد تا با مطالعه و تحقیق و پژوهش آگاهی و معرفت خودمان را درباره شیوه زندگی معصومان (ع) گسترش دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با تاکید بر اینکه امروز توسعه سبک زندگی ائمه معصوم در زندگی ما از واجبات است، تصریح کرد: بشر هرقدر از این آموزه‌ها فاصله گرفته به همان میزان در زندگی اجتماعی، سیاسی، فردی و حتی اقتصادی خود با مشکلات عدیده ای مواجه شده و ضرورت دارد با بازگشت به سیره ائمه معصوم انسان‌ها سبک نوینی از زندگی را در پیش بگیرند.

حجت الاسلام ستوده با تسلیت شهادت امام رضا (ع) هشتمین پیشوای شیعیان بیان کرد: ایام محرم و صفر بهترین زمان برای شناخت سیره زندگی ائمه معصوم است و باید علمای ما در منابر و مساجد از بسط و گسترش این سیره‌ها در بین مردم غافل نشوند.

وی عامل شدن به سیره زندگی معصومان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: گرچه ما در برخورد عاطفی و حبّ ائمه اطهار در زندگی خود به غنا رسیدیم اما معرفت و شناخت سیره و روش زندگی آنان کمرنگ‌تر شده که شایسته است در بعد معرفتی امامان معصوم نیز در جامعه اقدام اساسی صورت گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی، دینی و مذهبی در ایام ماه محرم و صفر در اردبیل اشاره کرد و افزود: در دو ماه گذشته در تمامی مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و امامزاده‌های استان اردبیل شاهد برپایی مراسم مذهبی و معنوی همراه با کارگاه‌های معرفتی، دینی و … بودیم که گام اساسی در راستای شناخت سیره ائمه معصوم و مکتب علوی در جامعه است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ