گفتمان عدالت باید در کشور ترویج شود

اقتصاد ایران: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه گفتمان عدالت باید در کشور ترویج شود، گفت: ترویج ادبیات عدالت در کشور نیازمند یک فرایند گفتمانی و رسانه‌ای است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست هم‌اندیشی تدوین دستورالعمل‌های اجرایی «پیوست عدالت» که با حضور مدیران‌اندیشکده‌ها و پژوهشگران این حوزه برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری درباره پیوست عدالت در شهریور ۱۴۰۰ اشاراتی داشتند و در شهریور ۱۴۰۳ در دیدار با هیأت دولت چهاردهم نیز تکرار شد.

وی افزود: به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت اسناد بالادستی و قوانین موجود در دولت چهاردهم پیوست عدالت تدوین کنیم. این پیوست باید به روح طرح‌های ملی در وزارتخانه‌ها تبدیل شود.

میدری همچنین گفت: پذیرش عدالت به عنوان یک اصل نیازمند این است که چرایی آن درک شود.

وزیر رفاه تاکید کرد: بدون کار رسانه‌ای و گفتمانی هر تعداد دستورالعمل نوشته شود، ممکن است نتیجه‌ای عملی نداشته باشد. میدری گفت: بحث فقر و نابرابری نباید مربوط به مراحل بعد از تولید و توزیع موکول شود. نمی‌توان ابتدا خلق ثروت کرد و پس از آن تصمیم گرفت که این ثروت کجا توزیع شود. نگاه درست به عدالت این است که راه دستیابی به عدالت از ابتدای رشد پایدار پیدا کنیم.

وی اظهار داشت: ما در دولت چهاردهم در حوزه آموزش و سلامت اعتقاد به برابری کامل داریم و در دیگر حوزه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی معتقد به برابری فرصت‌ها هستیم.

میدری خاطرنشان کرد: رشد عدالت محور ۲ بال دارد که باید در کنار یکدیگر حرکت کنند و به موازات یکدیگر پیش بروند. قدم نخست برای دستیابی به رشد عدالت محور، ترویج ادبیات و گفتمان عدالت است، پس از آن می‌توان در قدم بعدی در حوزه‌های تخصصی متناسب با هر وزارتخانه یک برنامه و پیوست عدالت تهیه کرد.

وی محدودیت اصلی در رفع نابرابری و برپایی عدالت را قدرت سازماندهی عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعات حوزه برابری، مهاجرت نیروی انسانی است چرا که به ازای هر نیروی نخبه‌ای که مهاجرت می‌کند هزینه‌ای از کشورها خارج می‌شود و از دست می‌رود که قابل بازگشت نیست.

در این نشست مدیران‌اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌ها، نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس، انجمن اقتصاد ایران، مرکز پژوهش‌های اتاق ایران، فعالان رسانه‌ای و پژوهشگران تشکل‌های مردمی حوزه رفاه اجتماعی، دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و راه‌حل‌های خود را در زمینه تدوین دستورالعمل‌های اجرایی پیوست عدالت مطرح کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ