تعریف و تمجید روحانی مشهور از سفر به تایلند

اقتصاد ایران: جواد مروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه و هیأت همراه که به دعوت شیعیان تایلند، به این کشور سفر کرده است، در محل پارلمان با رئیس مجلس این کشور، با وان محمد نور ماتا دیدار و گفتگو کرد.

حوزه نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: حضور مردمی اینجانب و هیأت همراه به تایلند، با استقبال بی نظیر مردم خونگرم و اخلاق‌مدار این کشور روبرو بوده است. در همین جا مراتب سپاس و تشکر ویژه خود و همراهانم از ملت تایلند، خصوصا مسلمانان را ابراز می دارم.

جواد مروی در دیدار با وان محمد نور ماتا، رئیس مجلس تایلند:

*با وجود اینکه روابط رسمی دو کشور ایران و تایلند به ۷۰ سال قبل باز می‌گردد، روابط مردمی دو ملت سابقه ای ۴۰۰ ساله دارد.

*این روابط با مهاجرت شیخ احمد قمی از ایران به تایلند آغاز می‌‎شود. این شخصیت خدوم که در نزد حاکمان تایلند به اخلاق و امانت داری شهره بود، توانست مناصب مهمی، از جمله صدارت اعظم و شیخ الاسلامی را کسب نموده و به ملت تایلند و دین اسلام خدمت نماید.

*حضور مردمی اینجانب و هیأت همراه به تایلند، با استقبال بی نظیر مردم خونگرم و اخلاق‌مدار این کشور روبرو بوده است. در همین جا مراتب سپاس و تشکر ویژه خود و همراهانم از ملت تایلند، خصوصا مسلمانان را ابراز می دارم.

*با نگاهی گذرا، همراهی و حمایت حکومت از شهروندان مسلمان و اعطای آزادی های مدنی و دینی به آنان برای برپائی شعائر و مناسک دینی خود در سطح جامعه و در مساجد و حسینیه های مسلمانان قابل مشاهده است.

* مذاکرات رهبر شیعیان تایلند و همکاران وی حجت الاسلام والمسلمین الحسینی و آقای سید مومن الحسینی که همراه مشورت با بزرگان اهل سنت و مستظهر به پشتیبانی رئیس مجلس ملی تایلند بود به نتیجه رسیده و همه اسرا در کمال صحت و سلامت به آغوش خانواده و ملت خود بازگشتند.

مروی در پایان سخنان خود، از آقای وان محمد نور ماتا، رئیس مجلس ملی تایلند برای سفر به ایران و بازدید از حوزه علمیه قم دعوت به عمل آورد که مورد پذیرش قرار گرفت.

رئیس مجلس تایلند: امیدوارم در این سفر به شما خوش گذشته باشد/ برای تشکر به ایران می‌آیم

در ادامه رئیس مجلس ملی تایلند ضمن خوش آمدگویی، از حضور این هیأت در مجلس ملی تایلند ابراز خرسندی نموده و اظهار داشت: سفر جنابعالی و هیأت همراه را از ایران و حوزه علمیه قم به تایلند خیر مقدم عرض می کنم. امیدوارم در این سفر به شما خوش گذشته باشد. اگر چنانچه به واسطه درگیر بودن با بررسی نهائی بودجه نتوانسته‌ایم پذیرائی شایسته ای از شما انجام بدهیم عذرخواهی می کنم.

*روابط دو ملت ایران و تایلند از سابقه‌ی دیرینه‌ای برخوردار است. ملت تایلند هیچ گاه کمک های شما را در کمک به آزاد سازی شهروندان خود که در درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس به اسارت در آمده بودند، فراموش نمی کند. اقدام دوستان در مذاکره با حماس بسیار ارزشمند بود. خصوصا اینکه همه اسرای تایلندی با سلامت کامل آزاد شدند. در بین این اسرا هیچ مسلمانی وجود نداشت و همه آنها بودائی بودند. این اقدام باعث شد که دیدگاه ملت تایلند به مسلمانان تغییر کند و در حقیقت یک تبلیغ برای دین مبین اسلام بود که انجام شد.

* بنا دارم در سفر به ایران هم از مقامات آن کشور که زحمت کشیدند و برای آزادی اسرای ما مذاکره کردند تشکر کنم. 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ