سرزمین آفتاب در سوگ خورشید خراسان

اقتصاد ایران: اراک- سرزمین آفتاب در آخرین روز ماه صفر همزمان با سالروز شهادت مظلومانه امام رئوف حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع)، به سوگ خورشید خراسان نشست.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مشهد الرضا این روزها پذیرای میلیون‌ها دلداده‌ای است که همزمان با شهادت علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) راهی دیار خراسان شده‌اند.

مردم استان مرکزی از شب گذشته در آئین‌های مختلف شهادت امام رضا (ع) حضور یافته و در سوگ شهادت این امام بزرگ، اشک و ماتم ریختند.

مردم ولایت مدار و عاشق ائمه اطهار در شهرستان اراک نیز با برپایی آئین‌های عزاداری و سوگواری و حضور در مساجد، حسینه ها، تکایا و دسته‌های عزاداری، ارادت خود را به ائمه اطهار (ع) به ویژه آقا علی بن موسی الرضا (ع) نشان دادند.

سرزمین آفتاب در سوگ خورشید خراسان

از ساعاتی دیگر نیز دسته‌های زنجیرزنی و عزاداری در نقاط مختلف استان مرکزی و شهرستان اراک به راه می‌افتد و غم و اندوه بیشتری در نقطه به نقطه این استان موج می‌زند.

عده‌ای از مردم خداجو و ولایتمدار شهر اراک نیز با توزیع نذورات و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از عزاداران امام رضا (ع) پذیرایی کرده و ارادت خود به اهل بیت (ع) را ابراز می‌کنند.

همچنین از شب گذشته و همزمان با شهادت امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، خادمین رضوی با هماهنگی دفتر آستان قدس رضوی در استان مرکزی با حضور در هیئات و مساجد استان در بین عزاداران حسینی حضور یافته و همراه مردم سرزمین آفتاب در سوگ شمس الشموس، ولی نعمت مردم ایران به عزاداری می‌پردازند.

در اراک نیز خدام رضوی درحالیکه پرچم متبرک حرم مقدس امام رضا (ع) را همراه دارند در هیئات مذهبی حضور می‌یابند.

آئین عزاداری امام رضا (ع) در شهرستان‌های ساوه خمین، زرندیه، آشتیان، کمیجان، فراهان، شازند، محلات، دلیجان و خنداب نیز در حال برگزاری است.

طبق سنوات هرساله مراسم عزای رضوی از صبح امروز در استان مرکزی آغاز شده و امشب نیز دلدادگان به امام هشتم، با حضور در مراکز متبرکه شام غریبان امام رضا (ع) را برگزار می‌کنند و با ۲ ماه محرم و صفر وداع خواهند کرد.

سرزمین آفتاب در سوگ خورشید خراسان

حضرت علی‌بن موسی الرضا (ع) در یازدهم ذی‌القعده سال ۱۴۸ هجری در مدینه متولد شدند و در پایان ماه صفر سال ۲۰۳ قمری، در خراسان به دست مأمون خلیفه عباسی به شهادت رسیدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ