همه پای کار خدمت به زائران رضوی

اقتصاد ایران: مشهد- همزمان با شهادت امام رضا(ع) دستگاه‌های مختلف اجرایی خراسان رضوی در کنار هیئت‌های مذهبی و قشرهای مختلف مردم تلاش کردند تا بسترهای لازم را برای ارائه خدمات شایسته به زائران فراهم کنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: اربعین حسینی که تمام می‌شود همه نگاه‌ها و دل‌ها روانه پنجره فولاد حرم علی ابن موسی‌الرضا (ع) می‌شود؛ عده‌ای پای پیاده یا سواره خود را برای عرض ارادت و عزاداری‌های دهه آخر صفر به مشهد مقدس می‌رسانند و جمعی از مشتاقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز مقدمات برپایی موکب و ایستگاه صلواتی برای ارائه خدمت و خادمی میهمانان حضرت شمس الشموس (ع) را فراهم می‌کنند.

دستگاه‌های مختلف اجرایی استان خراسان رضوی هم در این ایام در کنار هیئت‌های مذهبی و قشرهای مختلف مردم تلاش می‌کنند تا بسترهای لازم برای ارائه خدمات خوب و شایسته به میهمانان رضوی را فراهم کنند.

هلال احمر خراسان رضوی یکی از دستگاه‌های امدادرسانی است که علاوه بر مشهد مقدس در طی مسیر هم به زائران رضوی خدمت‌رسانی کرد.

طرح ملی همسفران خورشید در خدمت زائران رضوی

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در خصوص امدادرسانی و ارائه خدمات بشردوستانه به زائرین امام رضا (ع) گفت: جمعیت هلال احمر در دهه پایانی ماه صفر، سه طرح ویژه را اجرا کرد.

سید علی منیری با بیان اینکه در روزهای پایانی ماه سفر ۱۵ شهرستان خراسان رضوی در طرح ملی همسفران خورشید ۹ مشارکت داشتند، تصریح کرد: خدمت‌رسانی ۳ هزار جوان داوطلب هلال احمر از طریق ویلچر برای کمک به سالمندان و افراد کم‌توانی است که به دلیل ازدحام جمعیت و محدودیت‌های ترافیکی، تردد با خودرو برایشان دشوار شده است یکی دیگر از طرح‌های جمعیت هلال احمر در سه روز پایانی ماه صفر بود.

وی افزود: این جوانان داوطلب با ۷۰۰ ویلچر و در شیفت‌های مختلف، در ۱۵ ایستگاه مستقر در مسیرهای اصلی منتهی به حرم مطهر رضوی به زائران خدمت‌رسانی کردند.

منیری خاطرنشان کرد: در مجموع حدود پنج هزار نفر از جمعیت هلال احمر، از جمله کارکنان و داوطلبان از سراسر کشور، در این سه طرح خدمت‌رسانی فعالیت کردند.

فعالیت ۱۱۶ پایگاه هلال احمر در سطح محورهای مواصلاتی خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار مهر، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در حاشیه بازدید از کمپ موقت هلال احمر شهرستان قوچان با اشاره به فعالیت ۱۱۶ پایگاه هلال احمر در سطح محورهای مواصلاتی خراسان رضوی، گفت: این پایگاه‌ها در قالب ثابت، موقت و سیار در حال خدمت‌رسانی به زائرین آقا علی بن موسی الرضا (ع) هستند.

علی صبوری تصریح کرد: همزمان با نهمین سال اجرای طرح همسفران خورشید جمعیت هلال‌احمر در خراسان رضوی تعداد ۱۵۵۰ نفر از اعضای این جمعیت در رده‌های مختلف مانند نجاتگر، امدادگر، پزشک، پرستار و… برای خدمت رسانی به زائرین پیاده و سواره آقا علی بن موسی الرضا (ع) آماده و در حال خدمت هستند.

ایجاد ۱۲ جایگاه ارزاق عمومی و ۶ جایگاه نانوایی سیار در اطراف حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری نیز از ایجاد ۱۲ جایگاه ارزاق عمومی و ۶ جایگاه نانوایی سیار در اطراف حرم مطهر رضوی خبر داد و افزود: به منظور رفاه حال زائران بارگاه رضوی در دهه پایانی صفر تعداد ۱۲ جایگاه موقت عرضه مایحتاج ضروری و ۲ فروشگاه شهرما اطراف حرم مطهر واقع در (خیابان شیرازی ۵، میدان ۱۷ شهریور، خیابان طبرسی ۱۹، خیابان شهید آستانه پرست ۵، خیابان شهید آستانه پرست ۷، خیابان طبرسی ۱۴، خیابان شهید شوشتری نبش شوشتری ۱۱، کوچه عباسقلی خان روبروی گرمابه اسلام، چهارراه دانش نبش مصباح ۲، سرشور ۱۱، عنصری شرقی ۸، نبش شهید حنایی ۱۲) و فروشگاه شهرما شهید گمنام واقع در تقاطع شهید گمنام و فروشگاه شهرما عیدگاه واقع در انتهای شارستان رضوی فعالیت می‌نماید.

حسن کلیدری تصریح کرد: نانوایی‌های سیار به آدرس، خیابان طبرسی ۱۹، خیابان طبرسی ۱۴ روبروی کوچه نوغان، آیت ا.. شیرازی ۴، میدان ۱۷ شهریورجنب پارکینگ طبقاتی، نبش حسنی کارگر ۱ و بوستان زائر پذیر غدیر) راه اندازی و فعال شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این جایگاه‌های موقت ۲۳ قلم کالای ضروری زائران از جمله آب معدنی، ماکارونی، روغن، قند، شکر، تخم مرغ، مرغ، محصولات شوینده وبهداشتی، سیب زمینی، پیازو … با قیمت مصوب ارائه می‌شود.

ارائه خدمات شبانه‌روزی سلامت به زائران رضوی

به گزارش خبرنگار مهر، محمود شبستری رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد که مسؤولیت کمیته بهداشت، درمان و محیط زیست ستاد خدمات سفر خراسان رضوی را نیز دارا است اظهار کرد: در این ایام تمامی خدمات سلامت‌محور بهداشتی، درمانی، دارویی و اورژانس پیش بیمارستانی با همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی مشهد، آستان قدس رضوی و بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی ارائه می‌شود.

آمادگی کامل بیمارستان‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به آمادگی کامل تمامی بیمارستان‌ها در روزهای پایانی ماه صفر، اظهار کرد: در این مأموریت ویژه از ظرفیت ۱۰۰ درصدی تمامی اعضای کادر درمان بیمارستان‌ها استفاده شده و در کنار آن نیز تقویت تجهیزات پزشکی موردنیاز مراکز درمانی را هم داشتیم تا که خدمات‌رسانی به بیماران به نحو احسن و با بالاترین کیفیت ممکن ارائه شود.

رضا وثوقی‌مقدم افزود: در این ایام فعالیت ۲ بیمارستان سیار را در ملک‌آباد و در مسیر حرکت زائران پیاده امام رضا (ع) و همچنین در باب الکاظم (ع) حرم مطهر رضوی داشتیم که در این مراکز درمانی خدمات موردنیاز بیماران ارائه شد.

فعالیت داروخانه‌های روزانه اطراف حرم تا ساعت ۲۴

به گزارش خبرنگار مهر، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به دپوی یک ماه دارویی بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: داروخانه‌های اطراف حرم رضوی به لحاظ داروهایی که بیشتر مورد نیاز زائران است تجهیز شد.

علی روحبخش با بیان اینکه برای این ایام به تمامی داروخانه‌های روزانه اطراف حرم مطهر رضوی مجوز فعالیت تا ساعت ٢۴ در تمامی روزهای کاری و تعطیل تا سالروز شهادت امام رضا (ع) داده شد اظهار کرد: با توجه به اینکه پیش بینی خدمت‌رسانی به عزاداران رضوی تا ٢ روز پس از این مناسبت به جهت تعطیلات آخر هفته آن شده، این آمادگی را داریم که زمان فعالیت داروخانه‌های روزانه را تا ٢ روز پس از شهادت امام رضا (ع) تمدید کنیم.

آبرسانی با بیش از ۶۵ تانکر در مشهد و ایستگاه‌های استقبال از زائران

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به اینکه این شرکت تمهیدات ویژه ای برای آبرسانی در روزهای پایانی ماه صفر اندیشید و آبرسانی ثابت و سیار با تمام ظرفیت انجام شد اظهار کرد: آبرسانی با بیش از ۶۵ تانکر در مشهد و ایستگاه‌های استقبال از زائران در ورودی‌های این شهر انجام شد.

حسین اسماعیلیان افزود: در فراخوانی که به دیگر استان‌ها برای تأمین تانکرهای آبرسانی داده شد، ۲۰ دستگاه از استان‌های مختلف به مشهد اعزام شد، ۳۰ دستگاه نیز از دستگاه‌های اجرایی مشهد به کمک ما آمدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تصریح کرد: حدود ۱۵ کیلومتر لوله گذاری ثابت در محدوده حرم رضوی برای آبرسانی ثابت به موکب‌ها در دهه آخر صفر اجرا شد و از سال آینده موکب‌های منتهی به حرم رضوی شبکه ثابت آبرسانی خواهند داشت.

اسماعیلیان تاکید کرد: کیفیت، خط قرمز این شرکت است و آزمایشگاه‌های فعال در این شرکت بر کیفیت آبرسانی سیار نظارت کامل دارند و کنترل کیفی با جدیت انجام می‌شود.

سرویس‌دهی رایگان اتوبوسرانی و قطار شهری

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل راهبری و نظارت بر حمل و نقل ترافیک مشهد از سرویس دهی ۲۴ ساعته اتوبوسرانی تا پایان روز شهادت امام رضا (ع) خبر داد و افزود: روزانه بالغ بر ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در سطح شهر مقدس و محورهای مواصلاتی با اتوبوس جابجا می‌شوند.

هادی عطارزاده طوسی با بیان اینکه سرویس‌دهی اتوبوسرانی و قطار شهری در ۳ روز پایانی ماه صفر رایگان بود ادامه داد: در حوزه‌ی قطار شهری روزانه بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر از طریق خطوط ۱و ۲ قطار شهری سرویس‌دهی می‌شوند.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر مشهد و ترافیک سنگین در خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی از شهروندان و زائران خواست برای رفع مشکل ترافیک هسته مرکزی شهر مشهد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و از آوردن خودروهای شخصی به سطح شهر بویژه هسته مرکزی شهر جلوگیری کنند.

در مشهد همه ساله در گوشه گوشه شهر مهمان نوازی رقم می‌خورد و موکب‌های مختلف به رسم میزبانی، سفره‌های مهمان نوازی خود را برای زائران رضوی، به وسعت یک شهر پهن کرده‌اند و این رسم نیکوی مردم سرزمین خورشید است، أَلسَّلٰامُ عَلَیکَ یٰا عَلی اِبنِ موسَی أَلرّضٰآ أَلمُرتَضٰی.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ