وزارت دادگستری آمریکا علیه رهبران حماس کیفرخواست صادر کرد

اقتصاد ایران: وزارت دادگستری آمریکا علیه ۶ تن از رهبران فعلی و سابق جنبش مقاومت اسلامی حماس از جمله «یحیی سنوار»، شهید «اسماعیل هنیه»، «محمد ضیف»، «خالد مشعل»، «مروان عیسی» و «علی برکه» کیفرخواست جنایی صادر کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دادگستری آمریکا امروز (چهارشنبه) از صدور کیفرخواست جنایی شامل اتهامات [واهی] علیه 6 تن از رهبران فعلی و سابق جنبش مقاومت اسلامی حماس خبر داد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرش، شکایت جنایی ارائه شده در دادگاه فدرال در شهر نیویورک، شامل هفت اتهام، از جمله «توطئه برای حمایت مادی از یک سازمان تروریستی خارجی، توطئه برای کشتن شهروندان آمریکایی و توطئه برای استفاده از سلاح های کشتار جمعی» است.

در این کیفرخواست همچنین ایران و حزب‌الله نیز به حمایت مالی و تسلیحاتی از جمله موشک‌های مورد استفاده در حمله 7 اکتبر (عملیات طوفان‌الاقصی) متهم شده‌اند.

آسوشیتدپرس نوشت که این کیفرخواست در وهله اول نمادین به نظر می‌رسد، چرا که یکی از افراد مورد خطاب این کیفرخواست یعنی شهید اسماعیل هنیه در قید حیات نیست و آمریکا در مورد دو تن دیگر یعنی محمد ضیف و مروان عیسی نیز معتقد است که آن‌ها در حملات اسرائیل در غزه به شهادت رسیده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه خود گفت: «این شکایت ابتدا در فوریه گذشته ارائه شد تا به ایالات متحده فرصت کافی برای دستگیری اسماعیل هنیه، رهبر وقت حماس داده شود، اما روز سه‌شنبه، هفته‌ها پس از مرگ هنیه و به دلیل تحولات دیگر در منطقه از طبقه بندی خارج شد».

 مریک گارلند، دادستان کل آمریکا نیز در بیانیه‌ای مدعی شد: «اتهامات افشا شده امروز تنها بخشی از تلاش‌های ما برای هدف قرار دادن تمام جنبه‌های عملیات حماس است. این اقدامات آخرین نخواهد بود».

در این میان یک مقام آمریکایی نیز بدون ذکر نام خود به آسوشیتدپرس گفت که اعتقاد بر این است که این کیفرخواست تأثیری بر روند مذاکرات جاری در خصوص غزه نخواهد گذاشت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ