تصاویر باورنکردنی از صحنۀ «خورده شدن» یک هیولا!

اقتصاد ایران: این تصاویر برای نخستین بار صحنۀ شکار یک مار پایتون مشبک توسط یک مار پایتون برمه‌ای را ثبت کرده‌اند. مار پایتون مشبک از لحاظ طول، بزرگترین مار جهان به شمار می‌رود.

فرادید: در تصویری که بدون شک اشتها را کور می‌کند، یک رویداد شکار که نخستین مورد از نوع خود در جهان است، گزارش شده است. در این رویداد شکار، یک مار پایتون برمه‌ای در حال خوردن یک مار پایتون مشبک دیده می‌شود. مار برمه‌ای بیش از ۳ متر طول داشت و انتهای دم یک مار مشبک در دهانش بود. خوردن کامل این وعده غذایی نادر حدود دو ساعت طول کشید.

این مارها جایی که گستره‌شان تلاقی پیدا می‌کند، ممکن است بر سر منابع غذایی با هم رقابت کنند، چون هر دو به خوردن مارمولک‌ها، پرندگان و پستانداران برای شام علاقه دارند. آن‌ها شکارچیان بسیار ماهری هستند، به این معنا که وقتی یک مار پایتون با مار پایتون دیگری روبرو می‌شود، نتیجه این رویارویی می‌تواند ویرانگر باشد.

این صحنه در اکتبر ۲۰۲۰ در مزرعه حیات‌وحش آکیز در بنگلادش دیده شد. در این اتفاق، نویسندگان مقاله جدید با یک مار پایتون برمه‌ای با دهان کاملاً پر مواجه شدند. ما می‌دانیم پایتون برمه‌ای حدود ۳.۰۴ متر طول داشته، اما تشخیص اندازه پایتون مشبکی که دیگر وارد دستگاه گوارش برمه‌ای شده بود، دشوار بود.

به گفته نویسندگان: «پایتون برمه‌ای یک پایتون مشبک را از دم گرفته بود و قبل از اینکه آن را اول از دمش ببلعد، دورش حلقه زده بود. پایتون مشبک تلاش کرد با منقبض کردن پایتون برمه‌ای از خودش دفاع کند اما پس از تسلیم شدن، دست از مقاومت کشید. از ضربه اولیه تا خوردن کامل، حدود دو ساعت طول کشید».

«تا جایی که ما می‌دانیم، این رویداد نخستین مشاهده‌ی مستندشده‌ی پایتون مشبک توسط پایتون برمه‌ای است.»

تصاویر باورنکردنی از صحنۀ «خورده شدن» یک هیولا!

مار پیتون برمه‌ای این داستان ممکن است شبیه یک غول بزرگ به نظر برسد، اما در واقع مار پایتون مشبک بلندترین مار جهان است. طول این مارها معمولاً به بیش از ۶ متر هم می‌رسد، اما طولانی‌ترین آن‌ها ۹.۷۵ متر بوده که در جزیره سولاوسی اندونزی در سال ۱۹۱۲ یافت شده است.

درازترین پایتون برمه‌ای سال ۲۰۲۳ در فلوریدا دیده شد. این مار غول‌پیکر ۵.۷۹ متری رکورد مار صیدشده‌ی سال ۲۰۲۰ که ۵.۷ متر بود، شکست.

اگرچه برخورد پایتون‌های بنگلادش پایان غم‌انگیزی داشت، اما روابط بین برمه‌ای‌ها و سایر گونه‌های پایتون همیشه سرد نیست. در فلوریدای جنوبی، به نظر می‌رسد ترکیبی بین آن‌ها و مار پایتون هندی (Python molorus) بهتر از والدین آن‌ها با محیط اِوِرگلِیدز سازگار است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ