تقوا از عوامل کسب برکت است

اقتصاد ایران: قروه-نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: تقوا یکی از عوامل برکت است که باید توسط همه بندگان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی شامگاه سه شنبه در مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) که در مسجد سریش‌آباد برگزار شد، به کلامی از امام رضا (ع) پرداخت و اظهار کرد: خداوند به یکی از پیامبرانش وحی فرمود «من اگر اطاعت بشوم راضی می‌شوم و وقتی من راضی شوم برکت می‌دهم.»

وی بیان کرد: این حدیث از کلمات شریفه امام رضا (ع) گرفته شده و در جلد دوم کتاب شریف کافی که از معتبرترین کتاب ما به شمار می‌رود، آمده است.

وی با بیان اینکه حدیث یاد شده قدسی است، افزود: حدیث قدسی آن است که خداوند به یکی از پیامبر فرموده‌اند.

نماینده ولی فقیه در کردستان اذعان کرد: چندین کتاب از جمله الحادیث القدسیه وجود دارد که به احادیث قدسی می‌پردازد و توسط اهل بیت علیهم‌السلام به ما رسیده است.

بالاترین مقام دین اسلام «مقام رضا» است

حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: دین اسلام دارای مقاماتی از جمله شکر، صبر، حیا، و غیره است که مقام رضا یکی از این مقامات محسوب می‌شود و اباعبدالله الحسین در حالی که نفس‌های آخرشان را می‌کشیدند، فرمودند «الهی راضیم به رضای تو» و اگر کسی بخواهد به مقام رضا برسد باید اطاعت خدا را در پیش بگیرد.

وی اذعان کرد: هرچیزی که خیر باشد و از ناحیه خدا برسد برکت است و انسان مبارک، مکان مبارک و بارش مبارک منجر به برکت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: برخی انسان‌ها در کیفیت و کمیت عمرشان برکت وجود دارد و دارای عمر با برکتی هستند که وجودشان برکت‌آور است و کسانیکه از خدا طلب عمر طولانی می‌کنند باید طالب عمر بابرکت و همراه با طاعت پروردگار باشند.

سحرخیز بودن عامل برکت است

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه اطاعت پروردگار و کسب رضایت وی برکت‌آور است، اذعان کرد: سحرخیزی به ویژه اگر همراه با اقامه نماز صبح، موجب برکت می‌شوند.

وی ذکر مؤمن را نماز شب دانست و اضافه کرد: اگر کسی بخواهد حاجتش را از پروردگار بگیرد باید نماز شب را اقامه کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: استغفار و مشورت کردن و در پیش گرفتن تقوا و ترک حرام نیز از دیگر مواردی است که منجر به کسب برکت می‌شود و باید مورد توجه باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ