کتاب «صحبت عشق» روانه بازار ادبیات آذربایجان‌غربی شد

اقتصاد ایران: ارومیه-معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی از چاپ و انتشار جدیدترین اثر خود خبرداد و گفت: «صحبت عشق» جدیدترین اثرش چاپ و روانه بازار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا کریم زادگان در این زمینه افزود: این کتاب در ۱۲۰ صفحه و درموضوع فرهنگ شهادت است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ اثر اعم از شعر و رمان خلق کرده است، گفت: پیش از این نیز کتاب رمان «ققنوس در اسارت» که برگرفته از زندگی نامه شهیده «فاطمه تیموری» از شهدای ترور آذربایجان غربی است، درکنگره زنان شهیده اهل سنت آذربایجان غربی رونمایی شد.

نویسنده کتاب «بعد از تو باران بند نیامد» به جایگاه ادبیات دفاع مقدس در آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این استان نه هشت سال بلکه بیش از هشت سال دفاع مقدس را تجربه کرده و هنوزهم این دفاع ادامه دارد، بنابراین پرداختن به این موضوع ضرورتی اجتناب ناپذیر است وباید تلاش شود یاد و نام آنها که با رشادت خود به دفاع از میهن اسلامی پرداختند، جاودانه مانده و الگویی برای آیندگان شوند.

نویسنده ادبیات دفاع مقدس ادامه داد: باید درا ین زمینه با سرعت و شتاب بیشتری کار کرد و سعی نمود تا زمانیکه یادگاران شهدا اعم از مادران و پدران و رزمندگان در قید حیات هستند پای صحبت آنها نشسته و خاطرات و صحبت‌های آنها را در قالب شعر، خاطره، رمان و ادبیات شفاهی چاپ و منتشر کرد.

کریم زادگان تاکید کرد: باید به این مهم توجه کرد خاطرات و صحبت‌های یادگاران شهدا گنجینه‌های ارزشمندی هستند که باید به موقع نسبت به ثبت و ضبط آن پرداخته شود.

نویسنده رمان کوتاه «اشک‌های بی صدا» در پاسخ به این سوال که ادبیات دفاع مقدس چه اندازه می‌تواند نسل امروز را با وقایع دوران جنگ آشنا کند، گفت: جوان امروزی به دلیل هم عصر بودن با عصر تکنولوژی و دسترسی آسان به نوشته‌ها تمایل به اثری دارد که بتواند از شعار زدگی دور باشد و واقعه را به عینه برای او صحنه سازی کند و یک ساختار محکم داشته باشد.

وی ادامه داد: تا به امروز آثار ماندگار و قابل تأملی در زمینه دفاع مقدس به ثبت رسیده است ولی ظرفیت حوزه دفاع مقدس بیش از اینها است به نظر می‌رسد هنوز راه دارد که حق مطلب ادا شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ