افشاگری‌های گانتس و آیزنکوت علیه نتانیاهو

اقتصاد ایران: بنی گانتس و گادی آیزنکوت در نشست شامگاه سه شنبه خود ابعاد جدیدی از اقدام فریبکارانه نتانیاهو را برملا کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، اعضای سابق کابینه جنگ اسرائیل در نشستی مطبوعاتی به ادعاهای دیروز نتانیاهو در توجیه دلایل عدم امضای توافق مبادله اسرا پاسخ دادند.

به گفته بنی گانس و گادی آیزنکوت، نتانیاهو حقیقت را در رابطه با اینکه هرگز اسرا را زنده باز نخواهند گرداند، هرگز ساکنان شمال را به خانه باز نمی‌گرداند و در مقابل توان هسته‌ای ایران قابلیتی ندارد، به مردم نمی‌گوید.

پایگاه اطلاع رسانی روزنامه گلوبس شامگاه سه شنبه گزارشی از نشست مطبوعاتی بنی گانتس رهبر حزب بلوک دولت و نیز آیزنکوت عضو این حزب و از اعضای کنست را منتشر کرد و در مقدمه آن نوشت.

در سایه کنفرانس مطبوعاتی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شاماگاه دیشب (دوشنبه) در رابطه با محور فیلادلفیا برگزار کرد، اعضای سابق کابینه جنگ بیانیه‌ای را شامگاه امشب صادر کرده و تاکید کردند، محور فیلادلفیا تهدیدی حیاتی برای اسرائیل محسوب نمی‌شود.

گانتس در این نشست اعلام کرد دیروز نخست وزیر تعدادی از بهانه را قطار کرد که برخی از آنها سنگین و بی معنی بودند، اما نخست وزیر تلویحا این حقایق را به مردم گفته است که قادر به زنده بازگرداندن ربوده شدگان نیست، توانی در حفاظت واقعی از محور جنوبی (اطراف نوار غزه) ندارد، قادر به بازگشت ساکنان شمال به خانه‌های شان نبوده و توانایی در محروم کردن ایران از توان هسته‌ای هم ندارد.

به گفته گانتس، سخنان نتانیاهو او را غافلگیر نکرده است زیرا در دوره‌ای که در کنار نتانیاهو در کابینه جنگ بوده، شاهد آن بود که چگونه نتانیاهو در روند پیشبرد توافق کارشکنی می‌کرد و به شکل مستمر و هدفمندی چارچوب‌های این توافق را تغییر می‌داد.

گانتس در بخش دیگری از اظهارات خود بعد از حمله به نتانیاهو و اشاره مصداقی به برخی از اقدامات که در روند جنگ اسرائیل اختلال ایجاد کرده افزود: کنترل محور فیلادلفیا برای مقابله با قاچاق امر مهمی است اما نتانیاهو هم خود می‌داند، ایجاد چند برج مراقبت صرفا به مثابه حضور نیروهای ما در منطقه است و نمی‌تواند موانعی در برابر تونل‌ها باشند.

وی افزود: نتانیاهو خوب می‌داند نهادهای امنیتی برنامه‌ای برای مسدود کردن تونل‌ها در زیر زمین دارند و این طرح تنها راه حل واقعی برای محور فیلادلفیا است، اما نتانیاهو اجازه پیشبرد امنیتی و سیاسی آن را نمی‌دهد و حاضر به گفتگو با مصری‌ها در این رابطه نیست.

نتانیاهو بعد از آن با حمله به نتانیاهو گفت: چند ماه پیش نتانیاهو ادعا کرد بعد از از بین رفتن نیروهای حماس در رفح ما به پیروزی قاطع خواهیم رسید، اما مشخص شد این گفته او هم صرفا شعارهای توخالی انتخاباتی بودند، داستان فقط فیلادلفیا نیست، بلکه عدم تکرار و شکل گیری مجدد آن است.

من در اولین نشست کابینه جنگ گفتم اگر ما به همین شکل پیش برویم کودکانی که اکنون هنوز به کلاس نهم هم نرسیده اند، مجبور خواهند شد (چند سال دیگر) در غزه بجنگند، این واقعیت زندگی ما است، هر کسی که تصور می‌کند السنوار تسلیم شده و حاضر به توافقی بلند مدت خواهد شد، همچنان در خواب پیش از 7 اکتبر خوابیده است.

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی افزود: همانطور که ما اکنون به غزه حمله کردیم و آن را تصرف نمودیم، می‌توانیم هر زمان که بخواهیم و در صورت نیاز مجددا به محور فیلادلفیا هم بازگردیم.

گانتس در عین حال تاکید کرد: ما نیازمند دستیابی به توافق هستیم، چه این توافق تک مرحله‌ای باشد یا چند مرحله ای، مسئله اصلی دستیابی به توافقی است که منجر به بازگشت اسرا شود، بعد از ان ما باید ایجاد موانع زیر زمینی را در طول فیلادلفیا تضمین کنیم، ما خوب می‌دانیم که مجبور خواهیم بود فلسطینیان (اسیر) را آزاد کنیم، اما در این شرایط سخت هم می‌دانیم که نباید از راه طولانی در هراس بود.

بعد از اظهارات گانتس و آیزنکوت، دفتر نخست وزیری اسرائیل به آن واکنش نشان داده و اعلام کرد، از زمان استعفای گانتس و حزبش از کابینه جنگ اسرائیل به موفقیت‌های زیادی همچون ترور محمد ضیف، حمله به حوثی ها، تسلط بر محور فیلادلفیا و انجام عملیات پیشدستانه علیه حزب الله دست یافته است، پس کسی که در پیروزی‌ها و بازگشت اسرا سهمی ندارد بهتر است که در یگر مسایل هم دخالت نکند.

 انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ