اقدام جنجال برانگیز «فون در لاین» در کمیسیون اروپایی

اقتصاد ایران: «اورزو لا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپایی برای اولین بار در اقدامی جنجال برانگیز یک سیاستمدار راست افراطی را به عنوان معاون خود در کمیسیون جدید اروپایی منصوب می‌کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "اشتوتگارتر ناخریشتن" آلمان، فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا می خواهد یک سیاستمدار راستگرای افراطی از ایتالیا را به عنوان معاون خود منصوب کند.

به گزارش روز سه شنبه روزنامه "دی ولت" آلمان، رافائله فیتو، وزیر پیشین اروپایی ایتالیا، معاون اجرایی رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در امور اقتصادی و کمک های بازسازی کرونا در کمیسیون جدید اتحادیه اروپا خواهد شد. فیتو متعلق به حزب راست افراطی "براداران ایتالیا" به رهبری جورجیا ملونی، نخست وزیر این کشور است.

به این ترتیبب این اولین باری است که یک سیاستمدار دست راستی در کمیسیون اتحادیه اروپا پست کلیدی اقتصادی را در اختیار می گیرد. مقامات بروکسل این گزارش را تایید نکردند. آریانا پودستا، سخنگوی این کمیسیون به "روند ادامه دار" تشکیل کمیسیون جدید اشاره کرد که تا سال 2029 ادامه خواهد داشت.

در مبارزات انتخاباتی اروپا هم فون در لاین مورد انتقاد شدید قرار گرفت، زیرا اگرچه با اشاره به حزب افراطی جایگزینی برای آلمان از "افراطی‌ها" انتقاد کرد، اما همکاری با احزاب اروپایی راستگرا در حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی را کاملاً رد نکرد. سوسیال دموکرات ها، لیبرال ها و سبزها سپس فون در لاین را را به عدم فاصله، به ویژه نسبت به ملونی، نخست وزیر دست راستی ایتالیا متهم کردند.

انتظار می رود فون در لاین بسته پرسنلی خود را چهارشنبه آینده به رهبران گروه ها در پارلمان اروپا ارائه کند. پارلمان اروپا در هفته‌های آینده کمیسرهای منتخب را مورد بررسی قرار داده و تأیید می‌کند. ممکن است انتقاداتی از شخصیت فیتو وجود داشته باشد - حتی اگر این نماینده سابق اتحادیه اروپا یک سیاستگذار واقعی در نظر گرفته شود و به عنوان یک شکاک اروپا شناخته نشود.

انتخاب فیتو به عنوان مسئول کمک‌های اروپایی به کرونا نیز اقدامی بحث برانگیز خواهد بود. ایتالیا تا حد زیادی ذینفع اصلی از این صندوق بازسازی چند میلیارد دلاری است. دولت ملونی می تواند تا 194 میلیارد یورو از بروکسل برای دریافت این کمک ها امیدوار باشد، اما باید تعدادی از شرایط را برآورده کند. روز دوشنبه، دادگاه حسابرسان اروپا از تاخیر در تخصیص بودجه ایتالیا انتقاد کرد و هشدار داد که در کشورهایی مانند ایتالیا، پروژه ها نمی توانند تکمیل شوند و ممکن است مقادیر زیادی از بودجه به هدر برود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ