برگزاری نهمین کنگره نشان علمی، فرهنگی شهریار در دانشگاه تبریز

اقتصاد ایران: تبریز-همزمان با سالروز درگذشت استاد شهریار، نهمین دوره کنگره بین‌المللی نشان علمی، فرهنگی شهریار به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد فرشبافیان، رئیس اندیشکده تحقیقاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه دانشگاه تبریز در امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این کنگره بیشتر به منظور توسعه دیپلماسی علمی و فرهنگی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره گفت: شناسایی و انتخاب اساتید، محققان و دانشمندانی که در راستای ترویج و توسعه تمدن ایرانی و اسلامی و زبان فارسی در کشورهای منطقه قفقاز، آناتولی و آسیای میانه فعالیت علمی و فرهنگی می‌کنند، از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

رئیس اندیشکده تحقیقاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه دانشگاه تبریز افزود: پس از شناسایی این اساتید و دانشمندان، طی یک مراسمی در دانشگاه تبریز اقدام به معرفی این افراد می‌شود که این محققان، اساتید و دانشمندان الگویی برای فعالیت مشترک با کشورهای منطقه خواهند بود.

فرشبافیان در ادامه با اشاره به نحوه انتخاب برگزیدگان تصریح کرد: در طول یک سال با ارتباطاتی که برقرار می‌شود و در نهایت با هماهنگی رایزن‌های فرهنگی ایران در دیگر کشورها این افراد مشخص و معرفی می‌شوند.

به گفته وی، در طول هشت دوره برگزار شده پیشین این کنگره، از ۸۲ نفر از کشورهای ترکیه، هندوستان، پاکستان، نخجوان، گرجستان، آذربایجان و عراق معرفی شده و نشان فرهنگی شهریار و جوایز به این افراد اعطا گردیده است.

رئیس اندیشکده تحقیقاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: این کنگره همزمان سالروز درگذشت استاد شهریار، بیست و هفتم شهریور ماه که به نام روز شعر و ادب فارسی نامگذاری شده برگزار می‌شود که در این کنگره ضمن بزرگداشت استاد شهریار، از فعالان این عرصه هم تجلیل بعمل می‌آید.

نهمین دوره کنگره بین‌المللی نشان علمی، فرهنگی شهریار هم ۲۷ شهریورماه با سخنرانی احمد کاظمی یکی از اساتید برجسته ایران به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ