رسیدن پروژه‌های سرمایه‌گذاری به نتیجه مطلوب زمان‌بر است

اقتصاد ایران: تبریز-عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت:رسیدن پروژه‌های سرمایه‌گذاری به نتیجه مطلوب زمان‌بر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله رشیدی، در رابطه با گزارش شهرداری در خصوص سرمایه‌گذاری و پروژه‌های مشارکتی شهرداری تبریز و فراخوان شناسایی سرمایه‌گذار اخیر در دویست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: برای جمع بندی منظم در رابطه با پروژه‌های موجود باید مفاهیم به صورت ریز تا درشت مشخص شوند.

وی ادامه داد: ۹۷ پروژه ریز و درشت در آغاز شورای ششم وجود داشت و وضعیت آنها باید به صورت دقیق به شورا گزارش شود. ۱۸ پروژه در حال بهره‌برداری است و باید دقیقاً معلوم شود این پروژه‌ها در چه مرحله‌ای هستند.‌

رشیدی گفت: اخیراً چند لایحه ارائه شده که در گزارش اشاره شد. از جمله آنها می‌توانیم به باغ وزیر اشاره کنیم. بانک شهر عتیق و موزه فرش و… نیز نکات خاصی دارند و باید دقیقاً با عدد و رقم گفته شود.

اسماعیل چمنی نیز در این خصوص گفت: رسیدن پروژه‌های سرمایه‌گذاری به نتیجه مطلوب زمان‌بر است. سه اصل اساسی وجود دارد که برای حضور سرمایه‌گذار باید فراهم شوند و آنها منفعت، تکریم و امنیت است.

چمنی با اشاره به پروسه طولانی سرمایه گذاری در حوزه شهری یادآور شد: تا زمانی که ارزش پول ملی مان تقویت نشود؛ سرمایه‌گذار واقعی راغب به سرمایه‌گذاری نخواهد بود.

این عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: برای مثال در سال ۱۳۹۶ قیمت ارز ۳ هزار تومان بود. در سال ۱۳۹۱، دلار یک‌هزار تومان بود. اکنون دلار ۶۰ هزار تومان است و ارزش پولی ملی ما نسبت به سال ۱۳۹۱، ۶۰ برابر کاهش یافته است و مطمئناً سود ۶۰ برابری برای سرمایه‌گذار در این مدت حاصل نخواهد شد.

چمنی بیان داشت: با شرایط موجود در صورتی که بتوانیم سرمایه‌گذاران فعلی را در تبریز نگه داریم کار بزرگی کرده ایم. بوروکراسی‌های زائد اداری مان زیاد است و پنجره واحد سرمایه‌گذاری را عملیاتی نکرده‌ایم.

او با بیان اینکه تقویت ارزش پول ملی لازمه حضور سرمایه‌گذاران است، اضافه کرد: دولت جدید باید از پروژه‌های سرمایه گذاری استان آذربایجان‌شرقی و به‌خصوص پروژه‌های شهرداری و شهر تبریز حمایت ویژه ای به عمل آورد. وضعیت سرمایه‌گذاری، نیازمند تدبیر شایسته و تعریف و نگرش جدید است و روند ۱۰ سال قبل جوابگو نخواهد بود.

عضو شورای شهر تبریز اذعان داشت: باید سرمایه‌گذار را تشویق کرد و تا وقتی که این اتفاق نیفتد؛ شاهد رغبت سرمایه گذاران نخواهیم بود. امیدوارم بزودی تدبیری در رابطه با روند سیاسی و اقتصادی صورت گیرد تا شاهد حضور سرمایه گذاران باشیم.

چمنی ابراز کرد: نباید در وضعیت موجود در رابطه با مسائل سرمایه‌گذاری از شهرداری تبریز انتظار چندانی داشته باشیم‌، چرا که بستر و فضای مناسبی برای حضور سرمایه گذاران در تبریز فراهم نیست. حضور سرمایه‌گذاران برای توسعه همه جانبه شهر و درآمد پایدار شهرداری مهم است.

او متذکر شد: عوارض سالانه شهری تنها برای هزینه‌های جاری کفایت می‌کند و همین موضوع حضور سرمایه‌گذاران را ضروری می‌سازد. نتیجه حضور سرمایه‌گذاران اشتغال، درآمد و در نتیجه رضایت مندی مردم است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ