هوش مصنوعی پیشرفته مایکروسافت به لپ‌تاپ‌های اینتلی جدید می‌آید

اقتصاد ایران: قابلیت‌های هوش مصنوعی مایکروسافت به لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه‌های سری لونار لیک اینتل می‌آید.

اینتل می‌گوید که ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی مایکروسافت در ماه نوامبر (آبان و آذر) روی برخی از لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده اینتل فعال خواهد شد. پیش‌تر لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده AMD و کوالکام عرضه شده‌ بودند که پیش‌نیازهای سخت‌افزاری کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس را رعایت می‌کردند.

اینتل در نمایشگاه IFA 2024 تراشه‌های لپ‌تاپی سری Core Ultra 200V (سری لونار لیک) را معرفی کرد. لپ‌تاپ‌های مجهز به این تراشه‌ها تا پایان سال ۲۰۲۴ به هوش مصنوعی مایکروسافت مجهز خواهند شد. اینتل در بیانیه‌ی مطبوعاتی‌اش می‌گوید: «تمام دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌های سری Core Ultra 200V، واجد‌شرایط دریافت ویژگی‌های کوپایلت‌پلاس در قالب به‌روزرسانی رایگان از ماه نوامبر (آبان و آذر) هستند.»

مایکروسافت پیش‌تر گفته بود که لپ‌تاپ‌های مبتنی‌بر پردازنده‌های سری لونار لیک اینتل و سری Strix Point ای‌ام‌دی، به‌روزرسانی رایگانی برای فعال‌سازی ویژگی‌های Copilot Plus دریافت خواهند کرد؛ اما تاریخ مشخصی برای انتشار این قابلیت‌ها اعلام نکرد.

مقالات مرتبط
  • موج دوم کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس قبل از پایان ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند
  • مایکروسافت از «کوپایلت + پی‌سی»‌ رونمایی کرد؛ عصر جدید کامپیوترهای ویندوزی

قابلیت‌های هوش مصنوعی کوپایلت‌پلاس شامل Auto Super Resolution مایکروسافت می‌شود که به‌نوعی رقیب DLSS انویدیا است و نرخ فریم را در بازی‌ها افزایش می‌دهد. این ویژگی از واحد پردازش عصبی (NPU) موجود در کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس استفاده می‌کند تا پردازش افزایش مقیاس را مستقل از CPU و GPU انجام دهد.

کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس قابلیت‌های دیگری از‌جمله جلوه‌های بهبودیافته در Windows Studio خواهند داشت و اپلیکیشن‌هایی مانند DaVinci Resolve Studio می‌توانند با استفاده از NPU دستگاه وظایف را سریع‌تر انجام دهند. مایکروسافت می‌خواهد ویژگی‌ بحث‌برانگیز Recall را نیز در آینده برای این کامپیوترها ارائه دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ