کاهش تراکم کلاس‌های درس و توانمندسازی معلمان

اقتصاد ایران: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: کاهش تراکم کلاس‌ها، توانمندسازی معلمان و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای تقویت مدارس دولتی، دستور کار آموزش و پرورش دولت چهاردهم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، از وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده در گفت وگویی اظهار کرد: هر سال یک روز قبل از بازگشایی مدارس جشن غنچه‌ها داریم، جشن شکوفه‌ها برای ورود کلاس اولی‌ها است و برای آشنایی دانش آموزانی است که بار اول پا به دنیای مدرسه می‌گذارند.

وی افزود: جشن غنچه‌ها برای نوآموزان پیش دبستانی برگزار می‌شود. کلاس اولی‌ها هم یک روز قبل از همه می‌روند. جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها برای نو آموزان را یک روز از قبل از مهر داریم، اما مهم این است که به آن رسمیت می‌بخشیم و به عنوان یک روز متمایز در نظر می‌گیریم، روزی که نوآموزان عزیز و دانش آموزان کلاس اولی ما در کانون توجه مدرسه قرار می‌گیرند و سعی می‌شود که محیط دوستانه‌ای در مدرسه برای آنها فراهم و استقبال گرمی از آنها شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سراسر کشور زنگ بازگشایی مهر را داریم که خوشبختانه با توجه به اینکه بازگشایی مدارس یک رویداد ملی است و همه مدیون معلم‌های خود هستیم و نهادهای دولت به این اذعان دارند که زیربنای پیشرفت همه جانبه کشور نظام آموزشی است، بنابراین سعی می‌شود که دستگاه‌های مختلف، وزارتخانه‌های مختلف رؤسا و مدیران ارشدشان حضور داشته باشند.

حکیم‌زاده یادآور شد: در این مراسم بازگشایی، همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها احساس کنند که این روز، روز مهمی است که همه باید مشارکت داشته باشند. یک سری برنامه‌های رسمی برگزار می‌شود که خوشبختانه به شکل سراسری در کشور اجرا می‌شود البته این اختیار به استان‌ها و مناطق و مدارس هم داده می‌شود که با خلاقیت و متناسب با شرایط خود بتوانند برنامه‌هایی را طراحی و اجرا کنند.

وی خاطر نشان کرد: قرار است که ساماندهی کلاس به کلاس را تا قبل از شروع مدرسه داشته باشیم و صحبت از یک مانور بازگشایی ۱۰ روز یا یک هفته مانده به اول مهر است تا این اطمینان حاصل شود که برای اول مهر بدون دغدغه بتوانیم نیروی انسانی را تأمین کرده باشیم.




نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ