ورزشگاه فولادشهر اصفهان کلاس A فیفا را دارد/ ۵۸ میلیارد هزینه شد

اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرعامل باشگاه فرهنگی- ورزشی ذوب آهن اصفهان گفت: ۵۸ میلیارد تومان برای استانداردسازی ورزشگاه فولادشهر هزینه شده است و این ورزشگاه ایران اکنون کلاس A فیفا را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، نیما نکیسا عصر سه‌شنبه در نشست خبری که در خصوص اقدامات صورت گرفته برای میزبانی فولادشهر اصفهان برای برگزاری بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و قرقیزستان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در شهرداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: سعی می‌کنم فرزند خوبی برای این سرزمین پر افتخار باشم مرزهای عرب و شرق کشور ریخته شد تا ایران ایران بماند.

وی ادامه داد: طی یک سال و یک ماه و ۱۸ روز گذشته که در باشگاه ذوب آهن حضور دارم، سعی کردم برادر خوبی برای این مجموعه باشم و کارهای خوبی انجام دادیم که آخرین آن جلب اعتماد فدراسیون فوتبال بود.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی- ورزشی ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه روز پنجشنبه ۱۵ شهریور اولین بازی دور حذفی جام جهانی ۲۰۲۶ در فولادشهر برگزار می‌شود، ابراز داشت: نام ورزشگاه فولادشهر طی یک هفته اخیر در پنج سرچ (جستجو) برتر AFC بوده است.

نکیسا با بیان اینکه در ورزشگاه فولادشهر همه چیز تغییر کرده است و هواداران روز پنجشنبه در ورزشگاهی جدید حاضر می‌شوند، گفت: این ورزشگاه با جدیدترین متد اسکوربورد، روشنایی و سیستم آبیاری که زیر چمن بارگذاری شده، تجهیز شده است.

وی با اشاره به تعبیه اتاق VAR و موتور برق در ورزشگاه فولادشهر، افزود: هر جا که ما ایرانی‌ها همه متفق الرای به سمتی رفتیم همه چیز آسان و لذت بخش شد و هرجا از منیت‌ها گذشتیم و نگاه ملی بود اتفاقات زیبا رخ داد.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان افزود: مفتخر و خرسندم که اجازه این رویداد در زمان بنده رقم خورد و امروز فولادشهر ورزشگاهی جدید و به روز شده است در حالی که تا پیش از این مجوز برگزاری بازی داخلی را هم نداشت اکنون این ورزشگاه ایران کلاس A فیفا را دارد.

۵۸ میلیارد تومان برای استانداردسازی فولادشهر هزینه شد

نکیسا با اشاره به اینکه باشگاه استقلال برای بازی با الغرافه قطر با ما مکاتباتی داشته که در فولادشهر برگزار کند، ادامه داد: ما برای حفظ چمن ورزشگاه فولادشهر، بازی‌های هفته دوم ذوب آهن را به میزبانی مشهد برگزار کردیم، زیرا ورزشگاه اراک و خرم آباد میزبان بودند و ورزشگاه قزوین هم به دلیل شرایط جوی و وزش باد امکان تمرین و بازی برای بازیکنان نبود.

وی ادامه داد: ما برای اینکه برای کشورمان و وطنانمان ارزش قائل بودیم محل برگزاری بازی را به مشهد بردیم اما متأسفم که خیلی غریبانه برخورد شد و تا قرون آخر را با ما حساب کردند و این سفر ۲ میلیارد تومان هزینه داشت و امیدوارم باشگاه ذوب آهن مثل سپاهان قدرت بیشتری بگیرد.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی- ورزشی ذوب آهن در خصوص اعتبار هزینه شده برای استانداردسازی ورزشگاه فولادشهر، گفت: این مهم با حمایت مدیرعامل کارخانه ذوب آهن انجام شد و بودجه‌ای که برای استانداردسازی ورزشگاه تخصیص دادند تا این لحظه رقمی بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان است.

نکیسا با بیان اینکه ساخت اتاق VAR با ما بود اما سیستم‌ها توسط فدراسیون فوتبال تأمین شده، افزود: فدراسیون LED مترها را از دبی آورده است؛ هرچند مشکلات در برق مجموعه داشتیم که خدا را شکر با مدیرعامل برق استان حل و فصل شد.

وی اضافه کرد: قول نمی‌دهم اما تلاش می‌کنیم در بیرون از ورزشگاه ۲ دستگاه تلویزیون LED بزرگ جانمایی کنیم تا مردم به صورت خانوادگی در شهر از تماشای بازی تیم ملی لذت ببرند.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی- ورزشی ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری فولادشهر و همکاران بنده در باشگاه برای آماده‌سازی فضا برای میزبانی باشکوه از این بازی ۹ روز نخوابیدند و به صورت سه شیفت کار می‌کنند.

نکیسا افزود: سرویس‌های بهداشتی ورزشگاه نوسازی شده و رختکن بازیکنان به ۲ تلویزیون ۵۵ اینچ دارای سیستم HD مجهز شدند.

اختصاص ۴ جایگاه برای حضور بانوان در فولادشهر

وی درخصوص اولین حضور بانوان در ورزشگاه فولادشهر برای تماشای بازی فوتبال ایران و قرقیزستان، خاطرنشان کرد: برای حفظ کرامت بانوان، جایگاه‌های ۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ ورزشگاه به بانوان اختصاص یافته و ظرفیت برای حضور ۱۶۰۰ بانو برای تماشای بازی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان نشست از تمبر مسابقه فوتبال تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان رونمایی شد.

تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی خود در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ روز ۱۵ شهریور در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان تیم ملی قرقیزستان خواهد بود.

این بازی ساعت ۱۹:۳۰ روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ