کسی خسارت تلفات مزارع پروش ماهی هراز را گردن نمی‌گیرد

اقتصاد ایران: مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردابی در واکنش به آلودگی مزارع پروش ماهی جاده هراز بر اثر سقوط تریلی حامل مواد شیمیایی به رودخانه هراز گفت: هیچ کسی از جمله بیمه خسارت تلفات مزارع پروش ماهی هراز را گردن نمی‌گیرد.

- اخبار اقتصادی -

آرش نبی‌زاده ، مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردابی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: چند روز قبل بر اثر چپ شدن یک تانکر حامل مواد شیمیایی در رودخانه جاده هراز تعدادی از مزارع درگیر شدند و باعث وارد آمدن تلفات سنگین و مرگ های های این مزارع شده است.

وی افزود: کسی پاسخگوی خسارت وارد آمده به مالکان مزارع پرورش ماهی نیست و بیمه نیز حاضر نشده است که خسارت تولیدکنندگان را پرداخت کند و اعلام کرده که این اتفاق جز موارد بیمه ای و غیر مترقبه نیست و خسارت باید از مالک تانکر گرفته شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردابی با بیان اینکه آلودگی آب به سرعت باعث مرگ ماهی ها می شود  ادامه داد: ماهی‌های که در این حادثه تلف شده‌اند، دیگر قابلیت مصرف ندارند و معدوم می شوند.

وی تصریح کرد: مزارعی که به محل حادثه نزدیک تر بودند خسارت بیشتری دیدند اما مزارع دور تر خسارت کمتری دیدند.

معدوم سازی 250 تن ماهی پرورشی رودخانه هراز

حمزه آقاپور مدیرکل دامپزشکی مازندران پیش از این اعلام کرد بود که واژگونی تریلی حمل مواد شیمیایی(آب ژاول)  در روز سه شنبه 6 شهریور عامل تلف شدن 250 تن ماهی در پنج مزارع پرورش ماهی سردابی منطقه آب اسک واقع در رودخانه هراز آمل شده است.

وی افزود: سرریزشدن محتویات آن به داخل رودخانه و نفوذ آن به آب استخرهای پرورش ماهی سردابی، ماهیان این واحدها دچار مسمومیت با مواد شیمیایی شده است و تا 100 درصد ماهیان این واحدها تلف شده اند.

وی ادامه داد: برای حفظ سلامت شهروندان محترم و پیشگیری از رخداد معضلات بهداشتی در سایر واحدهای آبزی پروری محور هراز، با تشکیل اکیپ ها مدیریت بحران و با حضور بموقع و شب هنگام رئیس و کارشناسان اداره دامپزشکی آمل در محل حادثه، صورت جلسات لازم تنظیم و توصیه های بهداشتی جهت معدوم سازی تلفات و خودداری از خروج هرگونه تلفات از مزارع فوق الذکر به متصدیان مزارع ابلاغ شد.

آقاپور گفت: با استقرار اکیپ های دامپزشکی در محل واحدهای خسارت دیده نظارت ها بر روند دفن بهداشتی لاشه ها با اخذ دستور از مقام قضایی وفق ضوابط بهداشتی قرنطینه ای سازمان دامپزشکی کشور در حال انجام است.‌

انتهای پیام/

 

 

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ