عقلانیت، معنویت و مقاومت سه ضلع فتح میدان‌ها است

اقتصاد ایران: دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: اینکه از واژه‌هایی مانند حقوق بشر و عقلانیت در عرصه دیپلماسی استفاده می‌شود، یک ترفند فریبنده است و تنها عقلانیت، معنویت و مقاومت سه ضلع فتح میدانهاست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) حضور در اجلاسیه شهدای در غربت را یک فرصت مغتنم دانست و درخصوص ویژگی‌های شهید حسین امیرعبداللهیان اظهار داشت: در نظام‌های غربی، در حوزه سیاسی شیوه حکمت‌داری براساس ماکیاولی است یعنی از قدرت برای سلطه ملل استفاده می‌شود لذا مقوله‌هایی مانند صداقت و اخلاق مشاهده نمی‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) شهید امیرعبداللهیان را یکی از پشتوانه‌های مجمع جهانی اهل بیت (ع) معرفی کرد و گفت: اینکه سیاست در کنار اخلاق و صداقت و ادب تعریف شود، یک اصل است که شهید امیرعبداللهیان از شخصیت‌هایی است توانست این دو مؤلفه را درهم بیامیزد.

وی در ادامه شهید رئیسی را شهید جمهور و خادم ملت معرفی کرد و گفت: در بیانات اخیر رهبرمعظم انقلاب، معظم‌له شهید رئیسی را در کنار امیرکبیر به‌عنوان فردی که در دوره کوتاه مسؤولیت، موفقیت بزرگ کسب کرد، مقایسه کردند. ایشان در این مدت کوتاه توانست حدنصاب جدیدی از خدمت را به‌جا بگذارند که قابل تأمل و مطالعه است.


آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه انواع مختلفی از اسلام درحال تبلیغ است، افزود: در دنیای کنونی اسلام لیبرالی، تکفیری و رحمانی وجود دارد که اسلام لیبرالی در صدد تعطیلی شریعت است اما تقابل اسلام تکفیری و اسلام رحمانی در معادلات کنونی جدی است که ما در این زمینه معتقد به نوع مدیریت پیامبر (ص) هستیم؛ البته این به این معنا نیست که ما در برابر نظام سلطه هیچ اقدامی نداشته باشیم.

وی کرامت و عدالت را راهی به نظام توحیدی دانست و افزود: خداوند متعال خودش را با کرامت معرفی می‌کند و پیامبر اکرم (ص) و کتاب‌شان نیز چنین جایگاه و ویژگی دارند لذا این راه ورود به عرصه توحید است پس در قیام فردی باید در مسیر توحید حرکت کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) عدالت را یک مقوله‌ی مهم در امر اجتماع خواند و گفت: در حوزه اجتماعی عدالت اصل است هرچند تحقق عدالت هزینه دارد و این از آمال و آرزوهای انبیای الهی بوده که چنین هزینه‌هایی را پرداخت کرده‌اند.

آیت‌الله رمضانی با تاکید براینکه امر عدالت یک امر فطری است که باید پایه و اساس نظام اسلامی باشد، عنوان کرد: برخی با عنوان اسلام رحمانی به‌دنبال صلح مطلق هستند درحالی که صلح باید در محور عدالت باشد و صلح عادلانه صورت گیرد و این مورد تاکید قرآن است که در این زمینه ۴۰۰ آیه درباره مقاومت نازل شده است.

وی با بیان اینکه نظام سلطه به‌دنبال به‌بردگی گرفتن عالم است، افزود: در بردگی مدرن ملل و ملت‌ها به بردگی گرفته می‌شوند و اگر راه‌کاری در این زمینه باشد، یقیناً مقاومت است و لاغیر.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید براینکه نظام سلطه با هر نوع مقاومتی در تعارض است، گفت: اینکه از واژه‌هایی مانند حقوق بشر و عقلانیت در عرصه دیپلماسی استفاده می‌شود، در استعمار فرانو یک ترفند فریبنده است و تنها عقلانیت، معنویت و مقاومت سه ضلع فتح میدان‌ها است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ