هیچ فردی حق انتشار تصاویر دانش‌آموزان را ندارد

اقتصاد ایران: بر اساس قوانین مصوب از جمله قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، هیچ فرد و نهادی حق انتشار تصاویر دانش‌آموزان را بدون اجازه ولی آنها ندارد.

خبرگزاری فارس: کارشناس آموزش و پرورش گفت: پس از انتشار برخی تصاویر و فیلم‌های دانش‌آموزان توسط بعضی معلمان در فضای مجازی، ماده واحده‌ای در شورای عالی آموزش و پرورش تهیه شده است که بر اساس آن هیچ فرد و نهادی حق انتشار تصاویر دانش‌آموزان را بدون اجازه ولی آنها ندارد.

حمیدرضا کفاش معاون اسبق فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه تلفنی با مجله صبحگاهی «صبح و گفت‌وگو» رادیو گفت‌وگو در مورد معلم بلاگرها، اظهار کرد: در پی انتشار برخی تصاویر و فیلم‌های دانش‌آموزان توسط برخی از معلمان و اعتراض والدین و به ویژه در مواردی که منجر به آسیب روانی به دانش‌آموزان می‌شد، با دستور وزیر سابق آموزش و پرورش مقرر شد ماده واحده‌ای در شورای عالی آموزش و پرورش تهیه و پس از تصویب به عنوان مقرری در مجموعه مقررات به همه استان‌ها ابلاغ شود.

وی ادامه داد: این موضوع 3 ماه قبل در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شد و اصل آن ناظر بر صیانت از حریم خصوصی، حفظ کرامت، شخصیت و حیثیت دانش‌آموزان و پیشگیری از آسیب‌های روحی، روانی و اجتماعی آنها بود. 

کفاش افزود: بر اساس قوانین مصوب از جمله قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، هیچ فرد و نهادی حق انتشار تصاویر دانش‌آموزان را بدون اجازه ولی آنها ندارد؛ اما اگر جنبه‌های آموزشی داشته باشد و کمکی به فرآیند یاددهی و یادگیری باشد و اعتراضی از خانواده ها نباشد مشکلی وجود ندارد.

 وی با اشاره قوانین بالادستی در این حوزه خاطرنشان کرد: با توجه به مجازات تعیین شده در قوانین بالادستی، دفتر حقوقی اعلام کرده ضرورتی بر تصویب قانون جدید وجود ندارد. در این ماده واحده حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان، پیشگیری از آسیب‌های روحی و روانی، جلوگیری از استفاده ابزاری از آنها، دریافت هر گونه اطلاعات شخصی از دانش‌آموزان و انتشار در فضای مجازی که حقوق آنها را تضییع و زمینه تحقیر و تخریب شخصیت را فراهم کند، طرح شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ