مشهدالرضا(ع) آماده میزبانی از زائران امام رئوف

اقتصاد ایران: مشهد- در آستانه شهادت شمس الشموس امام هشتم، مشهد الرضا(ع) برای میزبانی از زائران آماده شده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: همزمان با دهه پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا (ع) مشهد مقدس حال و هوای خاصی به خود گرفته است تمام شهر برای میزبانی مهیا شده و موکب‌های مختلفی نیز از جاده‌های منتهی به مشهد تا سطح شهر برپا و آماده خدمت رسانی هستند.


آخرین اخبار تمهیدات پیش بینی شده برای برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا (ع) را در زیر بخوانید.


حدود ۴ میلیون زائر به مشهد سفر کردند

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد اظهار کرد: شمار زائران مشهد مقدس از ابتدای دهه پایانی ماه صفر تاکنون (۴ تا ۱۲ شهریور) سه میلیون و ۸۷۹ هزار و ۵۹۴ نفر است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی افزود: این آمار بدون احتساب زائران پیاده ورودی به مشهد است که در پایان جمع‌بندی آمار ورودی زائران، جمعیت زائران پیاده نیز محاسبه و اعلام می‌شود.

مشهدالرضا(ع) آماده میزبانی از زائران امام رئوف

وی بیان کرد: بر این اساس، روز گذشته (۱۲ شهریور) ۵۹۴ هزار و ۱۲۱ زائر وارد شهر مشهد شدند.

گنابادی نژاد گفت: ۹۸۵ محل اسکان در خراسان رضوی برای اقامت زائران در نظر گرفته شده است که ۸۵۰ مکان آن در مشهد و شامل مدارس، حسینیه‌ها، مکان‌های ورزشی و… است.


پویش «سلام برامام رئوف» در سراسر کشور اجرا می‌شود

پویش «سلام برامام رئوف» ویژه فراگیران مهدالرضا (ع) و نونهالان و خانواده‌های قرآنی سراسر کشور در شب شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در قالب همخوانی صلوات خاصه حضرت رضا (ع)، ساعت ۲۰ هم زمان با پخش، در حرم مطهر رضوی اجرا خواهد شد.

مشهدالرضا(ع) آماده میزبانی از زائران امام رئوف

متقاضیان می‌توانند تصاویر و فیلم‌های خود را به آی‌دی @mahdreza_aqr در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند تا به قید قرعه به منتخبان جوایزی به‌رسم یادبود، اهدا شود.


زندانیان خراسان رضوی با پای پیاده راهی مشهد مقدس شدند

مشهدالرضا(ع) آماده میزبانی از زائران امام رئوف

همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج (ع)، طی تعامل مجموعه زندان‌های استان با مراجع قضائی، بیش از ۸۰۰ زندانی رأی باز و واجدالشرایط در کنار مسؤولان و کارکنان زندان‌ها، به صورت داوطلبانه از زندان شهرستان‌های نیشابور، قوچان، تربت حیدریه، اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی استان و زندان مرکزی مشهد در قالب کاروان زیارتی پیاده، به شوق زیارت بارگاه منور رضوی با دل‌های شکسته راهی مشهد مقدس شدند تا در شب شهادت امام رئوف در صحن و سرای رضوی عرض ارادت و عزاداری کنند.


آیت الله علم الهدی از قرارگاه اطعام هم‌محله امام رضا بازدید کرد

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در بازدید از قرارگاه اطعام هم‌محله امام رضا (ع) با بیان اینکه مهم است تا امام هشتم (ع) از خدمات و کارهای ما راضی باشند، اظهار کرد: برای تمام شما خدمتگزاران آرزوی توفیق و خیر از خداوند متعال دارم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: بر اساس روایت «بزنگی» که «صحیحه» است، وقتی مهمانی برای حضرت رضا (ع) می‌آمد، ایشان اصرار داشتند که خودشان پذیرایی کنند، سفره را خودشان پهن می‌کردند و طعام را خودشان می‌آوردند.

مشهدالرضا(ع) آماده میزبانی از زائران امام رئوف

وی ادامه داد: در مشهد نیز خود حضرت رضا (ع) از زائرانشان پذیرایی می‌کنند؛ در واقع شما کار خود حضرت را انجام داده و مثل ایشان مشغول پذیرایی هستید که این سعادت بسیار بزرگی برای شما است؛ ما نیز پشت صحنه دعاگوی همه عزیزان هستیم.

علم الهدی اضافه کرد: نتیجه این زحمات و خدمات شما در دنیا و در آخرت نصیبتان می‌شود و ذخیره‌ای است تا امام هشتم (ع) آخرت شما را تأمین کنند.

حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی ارفع، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان نیز در این بازدید اظهار کرد: ویژگی قرارگاه امسال به خصوص در بخش اطعام این است که به خانواده‌ها خدمات می‌دهد و گروه‌های بیش از ۲۵ نفر به بخش‌های دیگر اسکان شهری ارجاع داده می‌شوند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با بیان اینکه با ثبت شماره همراه و کد ملی زائران، بر دقت کار افزوده شده است، عنوان کرد: سامانه هم‌محله امام رضا (ع) به‌صورت لحظه‌ای آمار را در دسترس کاربران قرار می‌دهد، همکاران ما نیز به‌صورت جهادی و جدی پیگیر بوده‌اند تا از حداکثر ظرفیت استفاده شود و همه مساجد پای کار باشند.


ورود زائران پیاده به مشهد از ۲۲۰ هزار نفر عبور کرد

مشهدالرضا(ع) آماده میزبانی از زائران امام رئوف

حسین رضایی در خصوص میزان ورود زائران پیاده به مشهد اظهار کرد: تا صبح امروز (سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳) بیش از ۲۲۳ هزار زائر پیاده در قالب ۶۲۰۵ کاروان به مشهد مشرف شده‌اند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) ادامه داد: امسال از ۷۲ شهرستان کشور، زائر پیاده به سمت مشهد داشته‌ایم که زائران شهرهای کلاله و نهبندان از خراسان جنوبی، دورترین نقطه ممکن از مشهد بوده‌اند که زائران آن این مسیر را به صورت پیاده تا مشهد طی کرده‌اند.


رئیس جمهور: در مسیر خدمت‌رسانی خواهیم بود

مشهدالرضا(ع) آماده میزبانی از زائران امام رئوف

مسعود پزشکیان در جمع زائران امام رضا (ع) اظهار کرد: با حضور در مشهد درصدد تجدید پیمان با راه ولایت و امام هشتم هستیم تا بگوییم این راه را گم نخواهیم کرد و همواره در، مسیر خدمت‌رسانی خواهیم بود.

رئیس جمهور گفت: طبیعتاً این سفر فرصتی است تا با تعدادی از اهالی هنر، اهالی علم، صنعتگران، کارشناسان و سیاسیون مشهد و خراسان دیدار و گفت‌وگو کنیم‌.


رئیس جمهور در مسیر و میان زائران امام رضا (ع) حضور یافت

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور که به مشهد الرضا سفر کرده است، در اولین بخش از برنامه‌های این سفر در میان زائرانی که برای حضور در آئین‌های سوگواری سالروز شهادت امام رئوف، با پای پیاده در مسیر نیشابور به مشهد، عازم حرم مطهر رضوی بودند، حضور یافت.

مشهدالرضا(ع) آماده میزبانی از زائران امام رئوف

رئیس جمهور ضمن دیدار و گفتگو با زائران، در بخشی از مسیر نیز با ایشان همراهی کرد.


این گزارش در حال بروز رسانی است…

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ