تسلا در سال ۲۰۲۵ نسخه شش سرنشین مدل Y را معرفی خواهد کرد؛ گزارش رویترز

اقتصاد ایران: تسلا قصد دارد در سال ۲۰۲۵، نسخه‌ی شش‌نفره از مدل Y خود را در چین تولید کند.

بنابر گزارش رویترز، تسلا قصد دارد در سال ۲۰۲۵ یک نسخه‌ی شش‌نفره از خودرو مدل Y را در چین تولید کند. تسلا این اقدام را به‌منظور افزایش جذابیت خودرو الکتریکی پرفروشش در برابر رقابت فزاینده از سوی رقبای چینی مانند نیو و زیکر، انجام می‌دهد.

تسلا از تأمین‌کنندگان خود خواسته است تا برای افزایش دورقمی تولید مدل Y در کارخانه‌ی شانگهای آماده شوند. این کارخانه در‌حال‌حاضر در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار (۱۷۲ جریب) در زمین‌های کشاورزی قرار دارد و تسلا منتظر تأیید چین برای گسترش زیربنای کارخانه‌ی خود است.

تسلا مدل Y را در سال ۲۰۲۰ عرضه کرد و هم‌اکنون در حال بازطراحی آن تحت پروژه‌ای به نام Juniper است که پیش‌تر توسط رویترز گزارش شده بود.

اضافه‌شدن نسخه‌ی شش‌نفره‌ی تسلا مدل Y  نشان‌دهنده‌ی رقابت سنگین در بازار چین از سوی رقبای داخلی برای این شرکت است. درحالی‌که تسلا در ایالات متحده روی فناوری خودران و توسعه‌ی روباتاکسی تمرکز دارد، رقبای چینی تسلا برای امسال، حداقل چهار مدل برای رقابت با مدل Y معرفی کرده‌اند که شامل Onvo L60 از نیو و 7X از زیکر می‌شود. این خودروها فضای داخلی بیشتری به خریداران خود ارائه می‌دهند و با قیمت‌های پایین‌تری نسبت‌ به مدل‌های پرچم‌دار عرضه می‌شوند.

مقالات مرتبط
  • تسلا مدل Y جدید با طراحی متفاوت چراغ‌های پشتی در راه است
  • این مدل ۲۰۲۴ پرفروش‌ترین خودرو دنیا است

تسلا مدل Y پرفروش‌ترین خودروی بازار چین محسوب می‌شود و فقط در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ تعداد ۲۰۷,۸۰۰ دستگاه از آن به‌فروش رسیده است.

تسلا انتظار دارد در سه‌ماهه‌ی سوم سال با وجود کاهش نیروی فروش خود به‌عنوان بخشی از اخراج‌های جهانی، فروش کلی خود در چین را افزایش دهد. این شرکت در ایالات متحده یک نسخه‌ی هفت‌نفره از مدل Y را عرضه می‌کند، اما ردیف سوم آن آنقدر کوچک است که بعضی از دارندگان آن می‌گویند که حتی یک سگ بزرگ نیز آنجا جا نمی‌شود و اصلاً فضای کاربردی‌ای نیست.

اقدام تسلا تلاش‌های این شرکت برای حفظ رقابت‌پذیری در بازار خودرو چین را نشان می‌دهد، بازاری که به‌سرعت در حال‌ رشد و تغییر است. باتوجه‌به افزایش رقابت و نیاز به نوآوری مداوم، تسلا باید به‌طور مداوم محصولات خود را به‌روزرسانی کند تا بتواند در این بازار پویا باقی بماند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ