استون‌مارتین ونکویش ۲۰۲۵ معرفی شد؛ موتور ۱۲ سیلندر ۸۲۴ اسب‌بخار، بدنه خیره‌کننده فیبرکربن

اقتصاد ایران: نسل جدید استون مارتین Vanquish پس از ۶ سال و به‌عنوان جانشین DBS با موتور ۱۲ سیلندر ۸۲۴ اسب بخار معرفی شد.

استون مارتین سرانجام از مدل ۲۰۲۵ خودرو Vanquish پرده برداشت؛ جانشین DBS با موتور ۵٫۲ لیتری ۱۲ سیلندر تویین توربو ۸۲۴ اسب بخاری با ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور و طراحی چشم‌نواز سالانه به تعداد ۱۰۰۰ دستگاه تولید خواهد شد.

نسل جدید ونکویش پس از ۶ سال بازگشته؛ کوپه‌ای بزرگ، قدرتمند و لوکس که به میراث اصلی این مدل یعنی موتور باشکوه ۱۲ سیلندر وفادار مانده است و با طراحی چشم‌نوازش در عین آیرودینامیک‌ بودن، شاخصه‌های طراحی استون مارتین را به‌نمایش می‌گذارد. موتور ونکویش به ازای هر لیتر حجم، ۱۶۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌دهد.

نمای سه‌چهارم عقب خودرو استون مارتین ونکویش ۲۰۲۵
Aston Martin

استون مارتین می‌گوید در طراحی ونکویش جدید از خودروهای مسابقه‌ای قدیمی و مدرن خود الهام گرفته است.

در مقایسه با DB12، ونکویش بلندتر، عریض‌تر و کوتاه‌تر و فاصله‌ی محوری‌اش حدود هفت سانتی‌متر بلندتر است. جلوپنجره‌ی بزرگ به خنک‌ماندن پیشرانه‌ی V12 کمک می‌کند و سقف پانورامایی که برای اولین بار در این مدل می‌بینیم، تجربه‌ی لذت‌بخشی را از رانندگی فراهم می‌کند.

نمای جانبی خودرو استون مارتین ونکویش ۲۰۲۵
نمای سه‌چهارم عقب خودرو استون مارتین ونکویش ۲۰۲۵
نمای سه‌چهارم جلو خودرو استون مارتین ونکویش ۲۰۲۵
نمای جلو خودرو استون مارتین ونکویش ۲۰۲۵ از بالا

استون مارتین برای افزایش همزمان قدرت و گشتاور و در عین‌ حال رعایت مقررات سختگیرانه‌‌ی آلایندگی، موتور ونکویش را به بلوک‌های جدید، سرسیلندرها، میل‌لنگ‌، شاتون، توربوشارژر، انژکتور و شمع‌های جدیدی مجهز کرده است تا تفاوت‌های چشمگیری با نسل قبلی موتور V12 استون مارتین داشته باشد. این موتور از توربوشارژرهایی با ۱۵ درصد دورِ بیشتر و انژکتورهایی با ۱۰ درصد جریان سوخت بالاتر بهره می‌برد.

نمای عقب خودرو استون مارتین ونکویش ۲۰۲۵
Aston Martin
نمای سه‌چهارم عقب خودرو استون مارتین ونکویش ۲۰۲۵
چراغ عقب سمت چپ خودرو استون مارتین ونکویش ۲۰۲۵ از نمای نزدیک
دریچه‌ی هوای روی گلگیر خودرو استون مارتین ونکویش ۲۰۲۵

مانند DBS Superleggera، ونکویش با گیربکس هشت‌سرعته‌ی خودکار نصب‌شده در عقب همراه می‌شود و مانند ونتیج و DB12 جدید، از دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی بهره می‌برد. موتور ونکویش دارای ویژگی جدیدی به نام Boost Reserve است تا وقتی راننده درخواست قدرت بیشتری می‌کند، در کسری از ثانیه حداکثر قدرت تولید شود. این کار با هماهنگ کردن دقیق دریچه‌ی گاز و کنترل الکترونیکی انجام می‌شود. مهندسان استون مارتین با هماهنگی دقیق اجزای مختلف موتور، توانسته‌اند به ترکیبی از شتاب بالا و سرعت نهایی ۳۴۵ کیلومتربرساعت و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت ۳٫۲ ثانیه‌ای دست یابند.

بخش عمده‌ای از بدنه‌ی ونکویش از فیبر کربن ساخته شده است که وزن خشک را به ۱۷۷۴ کیلوگرم می‌رساند. سیستم تعلیق دو جناقی در جلو و چند اتصالی (مولتی لینک) در عقب به همان چیزی شباهت دارد که پیش‌تر در DB12 و ونتیج دیده بودیم.

نمای داخل کابین خودرو استون مارتین ونکویش ۲۰۲۵
Aston Martin

در داخل کابین از متریال‌های باکیفیت بالا استفاده شده است. صندلی‌های خودرو اسپرت‌پلاس نام دارند؛ اما نمونه‌های فیبرکربنی نیز قابل سفارش خواهد بود.

قسمت عقب کابین برای قرار دادن چمدان‌های سفارشی Schedoni طراحی شده است.

نمای داخل کابین خودرو استون مارتین ونکویش ۲۰۲۵
فضای عقب کابین خودرو استون مارتین ونکویش ۲۰۲۵
کنسول مرکزی خودرو استون مارتین ونکویش ۲۰۲۵
کنسول مرکزی خودرو استون مارتین ونکویش ۲۰۲۵

روی داشبورد صفحه‌نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی مخصوص راننده در کنار نمایشگر ۱۰٫۲۵ اینچی سیستم اطلاعات‌سرگرمی دیده می‌شود. از طریق سرویس Q by Aston Martin، امکان سفارشی‌سازی کامل خودرو با آپشن‌های گوناگون برای تودوزی، رنگ، تریم و موارد این‌چنینی وجود خواهد داشت.

مقالات مرتبط
  • پنج سال بعد؛ تست خودرو افسانه‌ای استون مارتین والهالا همچنان ادامه دارد
  • استون‌ مارتین والیانت رونمایی شد؛ ابرخودرو ۱۲ سیلندر با گیربکس دستی

چراغ‌های جلو و عقب LED، رینگ‌های ۲۱ اینچی، لاستیک‌های سفارشی پیرلی P Zero، ترمزهای کربن سرامیکی، دستگیره‌های در جمع‌شونده و آینه‌های جانبی بدون قاب که برای بهبود دید و آیرودینامیک طراحی شده‌اند، از دیگر شاخصه‌های طراحی ونکویش جدید هستند.

در قسمت عقب دیفیوزری به عرض کل خودرو و سیستم اگزوز جدیدی که صدای پیشرانه را تقویت می‌کند، به چشم می‌خورد. افزون‌براین، سیستم اگزوز تیتانیومی قابل سفارش خواهد بود که وزن خودرو را کمتر می‌کند.

قیمت خودرو جدید استون مارتین ونکویش از ۴۲۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ