۱۳۰۰ تعاونی در استان زنجان فعال است

اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: هم اکنون از مجموع ۱۰۲ هزار تعاونی فعال در کشور بیش از یک هزار و ۳۰۰ تعاونی در استان زنجان فعالیت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، طیب جعفری به اهمیت تعاونی‌ها اشاره کرد و افزود: تعاون هم توصیه دین مبین اسلام بوده و هم در قانون اساسی به عنوان بخشی اصلی در کنار بخش‌های دیگر اقتصاد مطرح شده است.

وی یادآور شد: تعاونی‌ها سرمایه‌های خرد مردم را تجمیع و به سرمایه بزرگ تبدیل می‌کنند و موجب حرکت اجتماعی و اقتصادی بزرگ می‌شوند که تأثیر مستقیمی در توزیع درآمد و ثروت در جامعه دارد.

جعفری با بیان اینکه برخی تعاونی‌ها در استان ثبت شده اند ولی در زمان حاضر راکد هستند، اظهار داشت: تعاونی‌های فعال استان در بخش‌های مسکن، تولید، توزیع و رسته‌های مختلف مانند حمل و نقل بوده و تعاونی‌هایی نیز در سال‌های اخیر در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی در استان فعال شده که بسیار موفق عمل کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: هم اکنون رنگین کمانی از همه فعالیت‌های اقتصادی را در بخش تعاون استان داریم.

جعفری با بیان اینکه در اصل باید سرمایه‌های خرد مردم تشکیل دهنده تعاونی‌ها باشد، افزود: بر اساس مصوبات ملی و قانونی، بانک‌ها در فرایندی که تأمین مالی طرح‌های تولیدی را انجام می‌دهند موظف هستند بخشی از منابع و تسهیلات خود را به تعاونی‌ها اختصاص دهند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توافق با بانک‌ها از جمله بانک توسعه تعاون، ردیف اعتباری ویژه‌ای را برای تعاونی‌ها باز کرده تا آنها در صورت نیاز به تأمین مالی برای توسعه فعالیت‌های خود بتوانند از این فرصت بهره مند شوند که خوشبختانه تعاونی‌های استان زنجان از آن بهره مند هستند.

جعفری با اشاره به هفته گرامیداشت تعاون و برنامه‌های استان در این مدت، گفت: در هفته تعاون اصلی ترین برنامه استان، دیدار با مسئولان استانی است که مشکلات و ایده‌ها در این دیدارها مطرح می‌شود و مسئولان در جریان کارها و مشکلات این حوزه قرار می‌گیرند.

وی افزود: جشنواره تعاونی‌های برتر هر سال برگزار می‌شود که امسال نیز برگزار خواهد شد و تعاونی‌هایی که بر اساس شاخص‌های استاندارد رتبه آورده‌اند تجلیل می‌شوند و در جشنواره ملی هم جوایز خود را دریافت می‌کنند که این امر برای معرفی الگوهای برتر تعاونی‌ها مؤثر است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ