استقبال بیش از هزار و ۵۰۰نفر از کنسرت آیینی «غلامان قمر» در قزوین

اقتصاد ایران: قزوین- کنسرت آیینی غلامان قمر گفت: طی هفت شب اجرا کنسرت آیینی غلامان قمر حدود هزار و ۵۰۰ تماشاگر از این برنامه استقبال کردند.

حسین علیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: کنسرت نمایش آیینی «غلامان قمر» که بر اساس کتاب قصه کربلا نوشتهٔ مهدی قزلی و به کارگردان و راوی حسین علیجانی بود به مدت هفت شب تا شب رحلت پیامبر (ص) روی پرده تئاتر رفت.

کارگردان کنسرت آیینی غلامان قمر مطرح کرد: نمایش آیینی غلامان قمر یک اپیزود از ۱۰ اپیزود کتاب بود که به‌صورت نمایشنامه تدوین شد و در فصل اول به خروج امام از مکه، فصل دوم شهادت ابوالفضل العباس (ع) و فصل سوم با عنوان فصل صبر به ورود اسرا به کاخ یزید و خطبه تاریخی حضرت زینب (س) اشاره داشت.

وی عنوان کرد: بین فصل‌ها کنسرت و بازخوانی مرثیه‌های قدیمی از آثار هنرمندانی چون مؤذن زاده، کریم‌خانی و شهریار لحاظ شده بود که فضای متفاوتی را به فضای تئاتر می‌بخشید.

این کارگردان گفت: طی هفت شب اجرا کنسرت آیینی غلامان قمر حدود هزار و ۵۰۰ تماشاگر از این برنامه استقبال کردند.

وی ادامه داد: هزینه هر شب اجرای این تئاتر توسط بانی انجام می‌شد که این امر حضور تماشاگران را برای شرکت در تئاتر تسهیل می‌کرد و با توجه به استقبال خوب مردم پیشنهاد اجرای این نمایش در تهران هم رقم خورد و اکنون فرآیند برگزاری مراسم در تهران در حال بررسی است.

استقبال بیش از هزار و ۵۰۰نفر از کنسرت آیینی «غلامان قمر» در قزوین

علیجانی مطرح کرد: طی سه دهه فعالیت در این حوزه باید اعتراف کنم علی‌رغم آنکه این اثر فاقد فضای شاداب و طنز بود اما با استقبال بی‌نظیر مردم همراه شد و همان‌طور که حضور تماشاگر در مقوله تئاتر یکی از سه رکن اصلی است و حضور و استقبال تماشاگر در نمایش بسیار حائط اهمیت است باید بگویم این نمایش آیینی به‌خوبی توانست مخاطبین را مجذوب خود کند.

وی در پایان با بیان اینکه کنسرت آیینی غلامان قمر مورد استقبال هنرمندان نیز قرار گرفت بیان کرد: در آثار هنری مذهبی پرداختن به جزئیات و استناد به منابع برای روایت درست مسیری بود که در این نمایش به‌خوبی به آن پرداخته شد و این نشان داد که در تولیدات مذهبی چطور می‌توان به نحو شایسته‌ای مطالب را به مخاطب منتقل کرد که البته این نمایش علاوه بر آنکه علت خروج امام از مکه را به‌خوبی مطرح کرد توانست علاوه بر فضای احساسی فضای تأمل را نیز برای مخاطب فراهم کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ