زلزله در ستاد ارتش اسرائیل/استعفای فرمانده نیروی زمینی

اقتصاد ایران: رسانه‌های عبری از تصمیم فرمانده نیروی زمینی ارتش این رژیم برای استعفا طی چند روز آینده خبر داده و اعلام کردند که این اتفاق در بازه حساس کنونی به معنای زلزله در ستاد کل ارتش است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، به فاصله کوتاهی از اعلام تصمیم «یوسی شارئیل» فرمانده یگان جاسوسی 8200 رژیم صهیونیستی برای استعفا، بعد از عملیات گسترده‌ای که حزب الله هفته گذشته در روز اربعین علیه این یگان در پایگاه گلیلوت به عنوان مهمترین مقر جاسوسی موساد انجام داد، رسانه‌های عبری امروز اعلام کردند که «تامیر یدعی» فرمانده نیروی زمینی ارتش اسرائیل از منصب خود استعفا خواهد داد.

وب سایت عبری والا با اشاره به اینکه ستاد کل ارتش اسرائیل در مرحله اخیر در وضعیت آماده باش حداکثری قرار گرفته و شرایط آن اضطراری است، گزارش داد: فرمانده نیروی زمینی ارتش به دلایل شخصی از منصب خود استعفا خواهد داد و این اقدام به معنای یک زلزله در ستاد کل است؛ آن هم بعد از اینکه او نامزد منصب معاونت رئیس ستاد ارتش بود.

بر اساس این گزارش، فرمانده نیروی زمینی ارتش اسرائیل به «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد این ارتش اطلاع داده که به محض یافتن یک افسر جایگزین برای او در هفته‌های آینده، استعفا خواهد داد. هالیوی و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم با این خواسته او موافقت کرده‌اند، اما هنوز مشخص نیست که فرمانده بعدی نیروی زمینی  چه کسی خواهد بود.

این رسانه عبری گزارش داد که رئیس ستاد ارتش باید خیلی سریع فرمانده جدید نیروی زمینی را انتخاب کند و برخی گمانه زنی‌ها وجود دارد مبنی بر اینکه «اوری گوردین» فرمانده منطقه شمالی ممکن است نامزد تصدی این پست باشد، اما او در دوره اخیر به دلیل عملکرد ضعیف مقابل حزب الله مورد انتقاد قرار گرفته بود.

استعفای فرمانده نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در حالی است که اخیراً رسانه‌های عبری از تصمیم یوسی شارئیل، فرمانده یگان 8200 رژیم صهیونیستی برای استعفا، بعد از عملیات حزب‌الله ضد این یگان خبر داده و اعلام کردند که او قصد دارد، طی هفته‌های آینده استعفای خود را اعلام کند.

این اولین مورد استعفا در ارتش و تشکیلات نظامی رژیم صهیونیستی بعد از نبرد طوفان الاقصی نیست و رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که در پس لرزه شکست اسرائیل در 7 اکتبر، انتظار می‌رود که موج بزرگی از استعفاها در دوره آینده در نهادهای سیاسی و امنیتی اسرائیل در راه باشد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ