سورپرایز شنبه؛ رنسانس تهران یا بازگشت به شهریور ۱۴۰۱؟

اقتصاد ایران: در هفته آینده شاید تصمیمات مهمی درباره برخی اقدامات شکست خورده گذشته در کشور گرفته شود که در صورت تایید و اجرا موجب خشنودی مردم خواهد شد.

برترین‌ها: در هفته آینده شاید تصمیمات مهمی درباره برخی تصمیمات شکست خورده در کشور گرفته شود که در صورت تایید و اجرا موجب خشنودی مردم خواهد شد.

تصمیم اول در خصوص رفع فیلترینگ پیام رسان‌هایی است که مورد استفاده اکثریت جامعه بوده و بعد از فیلتر شدن فقط هزینه‌های مردم برای خرید فیلترشکن را افزایش داده و اصلا هدف تصمیم گیرندگان را برآورده نکرده است.

ادعای رفع فیلترینگ از طرف مسعود پزشکیان از ابتدای مناظرات انتخاباتی به عنوان یک شعار مطرح شد و فعلا هم ادامه دارد. البته برخی از فعالان عرصه رسانه اینگونه اظهارات را به عنوان یک زمینه‌سازی برای افزایش قیمت بنزین مطرح می‌کنند و می‌گویند این کار در حوزه اختیارات رئیس جمهور به تنهایی نیست.

سورپرایز شنبه؛ رنسانس تهران یا بازگشت به شهریور ۱۴۰۱؟

قابل ذکر است زمزمه هایی از شب گذشته مبنی بر موافقت کمیسیون امنیت ملی مجلس با رفع فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ مطرح شده بود که با واکنش ابراهیم رضایی سخنگوی این کمیسیون همراه بود. وی اظهار داشت: «اساسا هیچ گونه طرحی مرتبط با لغو فیلترینگ واتساپ یا اینستاگرام در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح نشده است.» رضایی با تأکید بر نادرست بودن اخبار منتشر شده در این خصوص افزود: «اخبار منتشر شده در این زمینه به هیچ عنوان صحت ندارد.»

باید دید سرنوشت این موضوع به کجا کشیده خواهد شد، آیا این یک بازی رسانه‌ای برای مقدمه‌چینی گرانی حامل‌های انرژی است که پزشکیان برخلاف وعده‌های انتخاباتی‌اش و هشدار کارشناسان مستقل، بارها به آن تاکید کرده یا واقعا قولی از سوی رئیس‌جمهور است که به واقعیت تبدیل خواهد شد؟

تصمیم دومی که می‌تواند مورد تایید اکثریت مردم تهران باشد، برکناری شهردار تهران است که شایعه‌اش بعد از اتمام انتخابات و رفتارهای دور از عرف علیرضا زاکانی در مناظرات، جزو خواسته‌های اغلب رای‌دهندگان به پزشکیان بوده است.

البته علاوه بر رفتارهای زاکانی، عملکرد ضعیف او در حوزه مدیریت شهری هم می‌تواند به تنهایی عامل برکناری آقای شهردار باشد. برخی اخبار از تصمیم به انتخاب مجتبی بخشی‌پور به عنوان جایگزین زاکانی خبر می‌دهند.

قابل ذکر است این ادعا با واکنش محکم سخنگوی شورای شهر تهران روبرو شده است: علیرضا نادعلی شایعات منتشر شده در فضای مجازی درباره انتخاب شهردار جدید برای پایتخت را رد کرد و تأکید کرد که اکثریت اعضای شورا همچنان از زحمات علیرضا زاکانی حمایت می‌کنند. وی افزود که انتشار اینگونه اخبار بی‌اساس، به دنبال تخریب شهردار و ایجاد حاشیه در مدیریت شهری است.

سورپرایز شنبه؛ رنسانس تهران یا بازگشت به شهریور ۱۴۰۱؟

گفتنی است علیرضا زاکانی با برخی اعضای شورای شهر تهران به مشکل خورده است. از مشهورترین این افراد می‌توان به نرجس سلیمانی دختر سردار شهید قاسم سلیمانی نام برد و البته او حمایت قاطع چمران، رئیس شورای شهر را همراه خود دارد.

شروع هفته آینده می تواند به خیلی از سوالات در این دو حوزه پاسخ دهد. رفع فیلترینگ و برکناری زاکانی بعد از دو سال یا هیچ کدام... .

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ