صدور سند برای ۱۰۰ درصد اراضی منابع طبیعی آذربایجان غربی

اقتصاد ایران: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۱۰۰ درصد منابع طبیعی استان آذربایجان غربی سند دار شده است و با توجه به اقدامات صورت گرفته تا پایان آذر ۸۵ درصد اراضی کشاورزی دارای سند خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی، با حضور در شهرستان ارومیه در جمع مدیران ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی جزو استان‌های پیشرو است و همین روند باید تا اجرای کامل مأموریت‌ها ادامه یاید.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: باید معضلات ثبتی شناسایی شود و برای حل آن‌ها از هم‌افزایی دستگاه‌های قضائی و اجرایی استان به ویژه رؤسای دادگستری و دادستان و ظرفیت‌های قانونی استفاده شود.

وی تاکید کرد: حدنگاری موضوعی است که باید به اتمام برسد. این موضوع مورد تاکید سران قوا است و همین امر می‌تواند ما را در اجرای این پروژه بزرگ ملی یاری کند.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: رئیس قوه قضائیه بارها بر خدمت محترمانه و به موقع به مردم تاکید کرده اند. این تاکید برای همه ما حجت است و احترام به مردم و حل مشکلات و درخواست‌های آنان بر اساس قانون مورد تاکید است. هیچ مسأله‌ای نباید موجب اخلال در روند خدمت رسانی به مردم شود.

وی خطاب به مسئولین ثبت استان تصریح کرد: در مساجد زیاد حضور پیدا کنید در جمع مردم باشید قدر نعمت خدمت به مردم را بدانید. سخنان مردم را بشنوید و تا حد امکان از مشکلات آنان گره گشایی کنید.

رئیس سازمان ثبت با اشاره به گزارش عملکرد استان بیان کرد: باید مساله محور حرکت کنیم. قوانین حدنگار و الزام به ثبت رسمی به عنوان قوانینی که گره‌گشای مشکلات مردم است باید با جدیت پیگیری شود.

وی ادامه داد: اصل بر مالکیت فردی و رعایت اصول قانونی است و نباید مسائل متفرقه مانع صدور سند برای شهروندان شود. تحت هیچ شرایطی نباید کار مردم مختل شود. ما حافظ حقوق مردم در حوزه اراضی و املاک هستیم.

بابایی با اشاره به موضوع بازرسی از مراکز ثبتی اظهار کرد: بازرسی‌ها باید اثربخش، هدفمند و بر اساس چک لیست‌های به روز شده باشد تا خروجی آن موجب رفع مشکلات و تسریع در روند فعالیت‌ها و افزایش رضایت مردم باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: اقدامات مدیران استان در حوزه معیشت و رفاه کارکنان مورد تاکید و حمایت ماست و تلاش می‌کنیم حتی‌الامکان این مشکلات کاهش یابد.

آذربایجان غربی جزو استان‌های برتر در اجرای ماموریت‌هاست

در ادامه این نشست صفدر کشاورز معاون املاک و کاداستر طی سخنانی گفت: استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های برتر کشور در حوزه تعیین تکلیف قطعات و اجرای مأموریت‌های محوله، مصوبات و برنامه‌ها است.

وی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده بیان کرد: در خصوص شهرک‌های صنعتی حقوق سه ضلع بانک، شرکت شهرک صنعتی و فرد ذی‌نفع در نظر گرفته شود تا مشکلی بوجود نیاید.

الکترونیکی کردن فرآیندهای ثبتی با هدف بهبود فرآیندها

سعادتیان معاون اسناد سازمان نیز در این جلسه اظهار کرد: در این استان شرکت‌ها در حداقل زمان ممکن مجوزهای لازم را دریافت می‌کنند که این نشان دهنده تلاش همکاران است، اما نباید از مساله نظارت و راستی آزمایی شرکت‌ها نیز غافل بود.

وی افزود: این استان در بخش آرشیو الکترونیکی پرونده‌ها نیز پیشرو است و با تأمین اعتبار بزودی می‌توانیم شاهد اتمام عملیات آرشیو الکترونیکی اسناد در این استان باشیم.

وی با اشاره به موضوع برگزاری مزایده‌ها عنوان کرد: نرم افزار مزایده بزودی آماده خواهد شد و این سرویس بزودی فعال خواهد شد و انتشار آگهی‌های مزایده نیز از شیوه سنتی خارج و الکترونیکی خواهد شد.

صدور سند برای ۱۰۰ درصد منابع طبیعی استان

در ابتدای این جلسه حمید شایان مهر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان غربی گزارشی از وضعیت اقدامات و فعالیت ارائه کرد.

وی اظهار کرد: ۱۰۰ درصد منابع طبیعی استان سند دار شده است و با توجه به اقدامات صورت گرفته تا پایان آذرماه ۸۵ درصد اراضی کشاورزی دارای سند خواهد شد.

شایان مهر افزود: اسناد ۹۹ درصد اسناد اراضی شهرک‌های صنعتی استان تعیین تکلیف و صادر شده است.

وی همچنین در پایان به برخی مشکلات در خصوص کمبود اعتبارات و نیروی انسانی و منابع مالی اشاره کرد.

گفتنی است در این نشست علاوه بر معاونین سازمان، کارگر مدیرکل بازرسی و فلاح مدیرکل کاداستر و مدیران واحدهای ثبتی استان نیز حضور داشتند که به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مرتبط پرداختند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ