محورهای مناسب برای پیاده‌راه شدن شناسایی شوند

اقتصاد ایران: مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با تاکید بر لزوم شناسایی محورهای دارای قابلیت خروج از مد خودرومحوری گفت: برای این امر باید محورهایی را انتخاب کرد که منجر به تغییر فضای فکری همه اقشار جامعه نسبت به اهمیت گشت‌گاه و پیاده‌راه شوند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست هم‌اندیشی برنامه‌های روز جهانی بدون خودرو با حضور مهدی گلشنی؛ مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران، ولی نجاتی؛ سرپرست معاونت توسعه حمل‌ و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه حمل و نقل و ترافیک برگزار شد.

گلشنی در این نشست با تاکید بر اهمیت آگاهی‌بخشی به شهروندان نسبت به ضرورت تغییر رفتار ترافیکی گفت: تخصیص اعتبار به چنین اموری نه‌تنها هزینه نیست بلکه یک سرمایه‌گذاری بلندمدت و سودآور است.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا و ترافیک از معضلات اصلی شهر تهران هستند، افزود: در کنار تصمیمات و اقدامات درست که وظیفه مدیران شهر است، ما به عنوان شهروند نیز باید نسبت به حقوق و تکالیف خود واقف بوده و با انجام صحیح وظایف شهروندی خود در جهت کاهش و رفع این مشکلات گام برداشته و شهر سالم‌تری را به نسل بعدی و فرزندانمان تحویل دهیم.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به اقدامات کلان‌‌شهرهای مختلف جهان برای روز جهانی بدون خودرو از لزوم برنامه‌ریزی هدفمند برای این روز گفت و تاکید کرد: از آنجایی‌که در بحث انسان‌محوری چه به لحاظ میزان آگاهی شهروندی و چه از لحاظ زیرساخت نسبت به شهرهای بزرگ دنیا عقب هستیم، در چنین رویدادهایی باید از فرصت استفاده کرده و هر گونه برنامه‌ریزی برای برگزاری این رویداد را با هدف بلندمدت و ادامه‌دار انجام دهیم.

وی اظهار کرد: روز جهانی بدون خودرو قرار نیست جشن گرفته شود بلکه قرار است اقدامات مهمی را با هدف آموزش و آشنایی شهروندان با فرهنگ انسان‌محوری و استفاده از فضاهای شهری بدون تردد خودرو در مناطق مختلف شهر انجام دهیم.

گلشنی با تاکید بر لزوم شناسایی محورهای دارای قابلیت خروج از مد خودرومحوری افزود: نباید خیابان‌هایی انتخاب شود که در حالت عادی هم خیلی جریان خودرویی ندارند بلکه باید محورهایی انتخاب شوند که منجر به تغییر فضای فکری همه اقشار جامعه نسبت به اهمیت گشت‌گاه و پیاده‌راه شوند.

به گزارش تسنیم، «روز جهانی بدون خودرو» هر سال در 22 سپتامبر به‌عنوان یک ابتکار جهانی برای تشویق رانندگان به پرهیز از رانندگی برای یک روز و استفاده از راه‌های جایگزین به‌منظور مشاهده تأثیرات زیست‌محیطی آن برگزار می‌شود و شهرداری تهران نیز برای چندمین سال متوالی نسبت به برگزاری برنامه‌های آموزشی مختلف در روز 31 شهریور و قبل از بازگشایی مدارس محورهایی را انتخاب کرده و اقداماتی را همسو با دیگر کلان‌شهرهای جهان انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ